در دولت یازدهم؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری از تخصیص 271 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 07 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد-  قاسم سلیمانی دشتکی در همایش گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، با اشاره به تاریخچه‌ای از شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: با پیگیری‌های آیت‌الله طالقانی و شهید بهشتی اصل 100 تا 110 قانون اساسی را به شوراها اختصاص دادند و اولین انتخابات شوراها 12 فروردین سال 58 برگزار شد و به تنفیذ رهبری رسید.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تصویب شوراها، اقشار مردم در اداره کشور صاحب‌نظر شده و شوراها در کشور نهادینه شدند.

وی با بیان اینکه اکنون شورای عالی استان‌ها همانند دولت می‌توانند به مجلس لایحه ارائه دهند، افزود: امیدواریم در آینده بدنه دولت کوچک و بدنه مردم جایگزین شود و شوراها به عنوان پارلمان محلی فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

سلیمانی دشتکی از تقسیمات کشوری بدون کارشناسی در گذشته انتقاد و تصریح کرد: این تقسیمات موازنه و قومیت در کشور را به هم ریخت و در دولت کنونی یک تقسیم کشوری هم وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه نباید استعدادهای استان در جایگاه‌های کشوری را دست‌کم بگیریم، عنوان کرد: حضور نیروهای استانی در مقامات بالای کشوری یک افتخار برای استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح چهار پروژه حجاب، فولاد سفیددشت، جاده کارون و ورق پوشش‌دار تاراز در دولت یازدهم، گفت: برای پروژه آب بن-بروجن نیز اعتبار 193 میلیارد تومانی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 12 مبلغ 85 میلیارد به استان اختصاص یافته بود ولی در دیگر حوادثی که در کشور اتفاق افتاده بود استفاده شد، افزود: چهارخطه کردن 70 درصد جاده شهرکرد - بروجن - لردگان، 14 هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار، یک میلیارد و 600 میلیون تومان زیرسازی روستاها احداث 230 کیلومتر جاده، گازرسانی به 185 روستا، مرمت آب شرب 200 روستا و تأمین آب 120 روستا، تأسیس 80 خانه بهداشت در روستاها، افتتاح کارخانه آهک هیدراتی و کارخانه نخ هشت‌بهشت از شاخص‌ترین اقدامات دولت در استان بوده است.

استاندار با اشاره به واریز 271 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های استان در دولت یازدهم، اظهار کرد: در سال 93 مبلغی حدود 90 میلیارد تومان، سال 94 مبلغی حدور 57 میلیارد و سال 95 مبلغی حدود 80 میلیارد تومان به شوراهای شهر استان پرداخت شد.

سلیمانی تصریح کرد: اعطای 102 دستگاه انواع ماشن‌آلات، 10 هزار تن قیر رایگان، واگذاری 300 هکتار زمین، افتتاح 29 ساختمان آتش‌نشانی و به کارگیری 200 نیروی جدید شهرداری از دیگر خدمات این دولت به شهرداری‌های استان بود.

وی با اشاره به پرداخت 80 میلیارد تومان به دهیاری‌های استان، گفت: اهدای 93 دستگاه انواع ماشین‎آلات، بهسازی 230 کیلومتر جاده و گازرسانی به 185 روستا از مهم‌ترین خدمات دولت به دهیاری‌های استان بوده است.

استاندار با اشاره به اینکه برجام دستاوردهای بسیاری برای کشور داشت، اظهار کرد: فروش نفت از 700 هزار بشکه به 2.5 میلیون بشکه، ارتقای سلامت، تبادل علم و تکنولوژی و به انزوا کشیدن آمریکا از برکات برجام بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار