تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر پنج هزار نفر عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان هستند.
کد خبر: ۴۱۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 06 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سید احمد مرتضوی، ضمن تبریک ایام شعبانیه و هفته هلال‌احمر، اظهار کرد: 21 کانون جوانان جمعیت هلال‌احمر در سطح استان وجود دارد که علاوه بر این، 180 کانون دانش آموزی و 28 کانون دانشجویی با جمعیت هلال‌احمر فعالیت و همکاری دارند.

وی تربیت جوانان و سوق دادن آن‌ها سمت آموزش، نوع دوستی و بشر دوستی را از اهداف تشکیل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دانست.

مرتضوی با اشاره به حوزه امداد و نجات هلال‌احمر، گفت: در حال حاضر 9 پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت در جاده‌های استان وجود دارد که در بعضی مواقع و با رخ دادن حوادث، پایگاه‌های کوهستان به آن‌ها افزوده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حوزه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر پل ارتباطی میان افراد توانمند و کمک به نیازمندان جامعه است، تصریح کرد: در حال حاضر پنج هزار نفر عضو داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان هستند.

مرتضوی گفت: تاکنون 10 هزار نفر عضو فعال در سامانه انتخاباتی و 40 هزار نفر عضو فعال و عادی درجمعیت هلال احمر استان ثبت شده که در مناسبت‌های مختلف تعداد اعضا افزایش می‌یابد.

مرتضوی از تدوین و طراحی سند راهبردی و برنامه پنج ساله برای این نهاد در استان خبر داد و گفت: نخستین برنامه این سند از امسال آغاز می‌شود و پایان هر سال شاخص‌های آن بررسی و سنجیده می‌شوند.

وی گفت: بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره ‌برداری پروژه‌های عمرانی هلال‌احمر است که بایستی برای تکمیل پروژه‌هایی با اعتبار کمتر و با پیشرفت بالای 70 درصد، تخصیص اعتبار انجام شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه تاکنون در طرح ملی خادم سه هزار خانوار استان آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: این طرح با بررسی میزان خطرپذیری واحدهای مسکونی، موجب می‌شود که در مواقع ایجاد حادثه خسارت‌ها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 58 خانه هلال در سطح استان فعال است که گسترش یافتن این خانه‌ها از برنامه‌های آتی هلال‌احمر است.

مرتضوی با اشاره به تشکیل تیم‌های واکنش سریع در جمعیت هلال‌احمر، تصریح کرد: هدف از تشکیل و ساماندهی تیم‌های واکنش سریع افزایش توان پاسخگویی سریع، صحیح، موثر، به موقع و کارآمد در حوادث است که با توجه به تجهیزات هلال‌احمر استان، از ظرفیت استان‌های همجوار نیز استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار