کد خبر: ۴۱۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸ 06 May 2017
سخنان اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره زنده تلویزیونی که هم اکنون از شبکه یک سیما و شبکه خبر در حال پخش است، آغاز شد.

جهانگیری در نقد قالیباف/ مظلومیت دولت را ببینید!

اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش اول برنامه مناظره امروز و در نقد دیدگاه محمدباقر قالیباف درباره رشد علمی کشور اظهار داشت: توجه به معیشت فرهنگیان یکی از مسائل مهم برای توسعه علمی کشور است.

وی افزود: در این دولت متوسط دریافتی فرهنگیان را از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رساندیم، اما اقرار می‌کنیم که هنوز معیشت فرهنگیان خوب نیست و باید کار جدی شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به موضوع توسعه علمی کشور گفت: زیربنای توسعه کشور از دانشگاه‌ها است و باید در دانشگاه و در میان اساتید و دانشجویان نشاط حاکم شود.

این نامزد انتخابات عنوان کرد: ما در این دولت تلاش کردیم که دانشگاه‌ها به مراکز صنعتی کشور وصل کردیم.

وی در پاسخ به بخشی از سخنان قالیباف درباره کشف کالای مشکوک به قاچاق در منزل وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: مظلومیت دولت را ببینید! دختر وزیر که کارشناسی ارشد دارد و بیکار بوده، برای کار شرافتمندانه اقدام به واردات کرده و کل ارزش اقلام آن که از طریق گمرک هم وارد شده، بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان نبوده است.

جهانگیری در نقد میرسلیم/ انتقاد یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به مسئولان است

جهانگیری در ادامه و در نقد دیدگاه‌های سید مصطفی آقامیرسلیم درباره نحوه تعامل با احزاب و جریان‌های سیاسی اظهار داشت: انتقاد یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به مسئولان است و هر کسی درب انتقاد را ببندد، یعنی خودش را از یک نعمت بزرگ برای اصلاح امور محروم کرده است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در این زمینه کارهای بزرگی انجام داده، افزود: ما خانه احزاب را که بسته شده بود، احیاء کردیم، هشت هزار سازمان مردم‌نهاد را مجوز دادیم که راه افتاد و از آزادی مطبوعات به طور کامل دفاع کردیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما از فضای مجازی دفاع کردیم و جلوی کسانی که می‌خواستند از ابزار فیلتر استفاده کنند، ایستادیم؛ آئین‌نامه اجرایی قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در این دولت تصویب و ابلاغ شد.

جهانگیری مدعی شد: مشکل این است که بخشی از جامعه با دولتی که با رأی مردم سرکار آمده، مخالفند و این مخالفت در فضای مجازی و مطبوعات به شکل تخریب نشان داده می‌شود و احدی هم معترض آنها نمی‌شود.

جهانگیری در نقد دیدگاه‌های رئیسی/ با اقتدار مقابل بدعهدی آمریکا می‌ایستیم

جهانگیری در ادامه و در نقد دیدگاه‌های حجت‌الاسلام رئیسی درباره نحوه اجرای برجام در دولت آینده، اظهار داشت: مردم ایران به طور کامل در جریان هستند که وقتی دولت یازدهم سرکار آمد، کشور چه وضعی داشت؟ وضع سیلوها چگونه بود و مردم برای تأمین دارو چه می‌کردند؟

وی تصریح کرد: ممکن است نواقصی هم داشته باشیم که قبول داریم، اما یکی از مهمترین موفقیت‌های کشور، برجام بوده که همه اهداف برجام محقق شد.

معاون اول حسن روحانی مدعی شد: اگر برجام نبود، صادرات نفت متوقف می‌شد و وضع همه مردم نابسامان می‌شد؛ توفیق برجام در این بود که الان کشور ما آماده توسعه است، ۳۰ درصد به ظرفیت‌های پتروشیمی افزوده شده و بنادر ما از تحریم خارج شده است.

جهانگیری افزود: دهها میلیارد دلار از منابع فروش نفت آزاد شده است؛ البته به بدعهدی‌های آمریکا باور داریم و با اقتدار مقابل بدعهدی آنها می‌ایستیم.

جهانگیری در نقد دیدگاه‌های هاشمی‌طبا/ در سیاست خارجی نیازمندیم که از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم

جهانگیری در ادامه و در نقد دیدگاه‌های سید مصطفی هاشمی‌طبا درباره اولویت‌های سیاست خارجی در دولت آینده اظهار داشت: در سیاست خارجی نیازمندیم که از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

وی افزود: در این رابطه هم وزارت خارجه که مسئولیت اصلی تنظیم روابط خارجی را بر اساس امنیت ملی بر عهده دارد و هم دیپلماسی عمومی کشور باید به کار گرفته شود؛ یعنی اقشار مختلف جامعه بتوانند چهره دقیقی از ایران ترسیم کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید از هنرمندان و ورزشکارانی که در عرصه جهانی پرچم ایران را افراشته می‌کنند، حمایت کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: باید قدرت نرم جمهوری اسلامی را در کنار قدرت سخت تقویت کنیم که مهمترین رکن قدرت نرم نیز وحدت ملی و اقتدار سیاسی است.

برخوردهای ضربتی و امنیتی، ایرانیان را پژمرده می‌کند

اسحاق جهانگیری در بخش دیگری از مناظره و در پاسخ به پاسخ مجری درباره راه‌های توسعه قدرت دفاعی و امنیت ملی در دولت آینده، به بیان مطالب دیگری غیر از موضوع سؤال پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین مهارت‌های رئیس‌جمهور این است که باید چَم و خم سیاست‌ورزی را بداند و لازمه آن هم صداقت با مردم و داشتن تجربه کامل در حل مسائل بین‌المللی است.

وی افزود: دغدغه من همیشه توسعه ایران بوده و با این نگاه می‌گویم که با قدرت فرهنگی ایران باید قدرت اول منطقه می‌بودیم؛ ماشین اقتصاد کشور را از تَه دره بیرون آوردیم و فرهنگ غنی ما می‌تواند امثال اسکندر و مغول را شکست دهد.

نامزد انتخابات گفت: متأسفانه از این قدرت فرهنگی آن‌طور که باید استفاده نکردیم و اگر این کار را نکنیم، در داخل به جان هم می‌افتیم.

جهانگیری تصریح کرد: برخوردهای ضربتی و امنیتی، ایرانیان را پژمرده می‌کند؛ باید جلوی ماجراجویی و خامی دوباره در این کشور را بگیریم، چرا که جایگاه ریاست جمهوری، جایگاه کارآموزی نیست.

می توانیم با تفاهم ملی همه مشکلات بغرنج را یک به یک حل کنیم

اسحاق جهانگیری در بخش دیگری از اظهارات خود در برنامه مناظره اظهار داشت: اقتدار کشور مولفه های مختلفی دارد از جمله تقویت بنیه دفاعی و مسائل فرهنگی؛ قدرت ایران در فرهنگ آن است و چرخ فرهنگ هم با رفتارهای چکشی نمی چرخد.

وی خطاب به مردم گفت: یادتان می آید شبها مردم در صف بانک ها می خوابیدند تا صبح چند سکه بخرند؟ اما شما به صحنه آمدید و تهدید را برطرف کردید.

جهانگیری با بیان اینکه احساس خطر می کنم، تصریح کرد: دو قطبی کردن جعلی جامعه چه بلایی بر سر این جامعه می آورد؛ وعده های توخالی باعث ناامیدی مردم از کارآمدی نظام و کشور می شود.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: می توانیم با به صحنه آوردن همه نیروهای سیاسی کشور، سایه شوم جنگ را از منطقه دور کنیم و می توانیم با تفاهم ملی همه مشکلات بغرنج را یک به یک حل کنیم.

در کشور باید قانون حاکم باشد و دولت خودش را مقید می‌داند

اسحاق جهانگیری در بخش دوم برنامه منظره امروز و در پاسخ به سؤالی درباره برنامه دولت احتمالی وی برای استفاده از ظرفیت‌های سینمایی و هنری کشور، اظهار داشت: فرهنگ ایرانی ـ اسلامی سهم مهمی در اقتدار ملی کشور دارد؛ ما با قدرت فرهنگی می‌توانیم خیلی از مسائل را حل و فصل کنیم.

وی افزود: هنرمندان کشور در تولیدات فرهنگی در جهت انقلاب گام‌های بلندی برداشته‌اند و باید آزادی عمل بیشتری به آنها بدهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از هیچ‌کسی پذیرفته نیست که وقتی هنرمندی همه مراحل قانونی را برای یک کنسرت طی کرده باشد، یک مقام مانع او شود؛ در کشور باید قانون حاکم باشد و دولت خودش را مقید می‌داند که همه ظرفیتش را به کار گیرد تا صاحبان اندیشه و هنر کار کنند.

جهانگیری همچنین به آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در رابطه با آموزش و پرورش، طرح تحول نظام آموزشی مورد توجه جدی دولت آینده خواهد بود.

وی گفت: دانشگاه‌ها نیز باید از آزادی عمل و امنیت کامل برخوردار باشند و دولت نیز در همین جهت حرکت خواهد کرد.

جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: آقای قالیباف مساله‌ای را مطرح کرده و گفتند از زباله برق تولید می‌کنیم؛ در حالی که از ۸ هزار تن زباله فقط از ۲۰۰ تن زباله برق تولید می‌شود.

این نامزد انتخابات افزود: مردم! از گذشته باید عبرت گرفت؛ انتخابات پیش رو انتخاب بین بد و بدتر نیست؛ انتخاب بین راه و بی‌راهه است؛ از تغییر و تحول نترسید. بیماری‌های مزمن با مُسکن دوا نمی‌شود. ایران فرصت‌های زیادی دارد.

جهانگیری در پایان گفت: شما مردم، شما جوانانی که برای اولین بار رای می‌دهید، شما دانشجویان، معلمان، روستاییان، عشایر، هنرمندان، اندیشمندان، بازنشستگان و همه اقوام به پای صندوق رأی بیایید و سرنوشت انتخابات را تعیین کنید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار