کد خبر: ۴۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 30 May 2015
همزمان با سفر وزیر نیرو به اهواز،10 نفر از نمایندگان استان خوزستان برای سرکشی از سرشاخه های کارون راهی استان چهارمحال بختیاری می شوند تا از عدم انتقال آب کارون به سایر استان ها مطمئن شوند.

به گزارش رهیاب،همزمان با سفر وزیر نیرو به اهواز،10 نفر از نمایندگان استان خوزستان  برای سرکشی از سرشاخه های کارون راهی استان چهارمحال بختیاری می شوند تا از عدم انتقال آب کارون به سایر استان ها مطمئن شوند.

بازدید نمایندگان استان از سرشاخه های کارون دربردارنده این پیام بود که نمایندگان استان حواسشان به طرح های خطرناک انتقال آب از سرچشمه های کارون می باشد پروژه ای که برخی ها در دولت و مجلس به شدت دنبال اجرایی کردن آن هستند.

در این سفر نمایندگان خوزستان از تونل های یک،دو،سه کوهرنگ بازدید می کنند تونل هایی که دوتا از آنها قبل از انقلاب و یکی دیگر بعد از انقلاب برای انتقال آّب ایجاد شده اند.

یکی از نماینده مردم استان که سال گذشته نیز از سرشاخه های کارون بازدید به عمل آورده بود می گوید: با رایزنی هایی که داشتیم به همراه عده ای از دوستان نماینده برای بازدید از تونل پربحث بهشت آباد راهی شدیم.

موسوی معتقد است باید حواسمان به تونل بهشت آباد باشد چرا که 580 میلیون متر مکعب آب را می خواهند از این تونل انتقال دهند.

وی می گوید: با تلاشهایی که از سال گذشته صورت گرفت پروژه بهشت آباد متوقف شده است.

در حاشیه دیدار نمایندگان استان از سرچشمه ها در یک اقدام حساب شده عده ای از مردم محلی شهرستان اردل که در پنج کیلومتری سرچشمه های کارون قرار دارد با عصبانیت وارد جلسه نمایندگان با مسئولین شهری اردل می شوند و به نمایندگان اعتراض می کنند که "چرا نمی گذارید برای ما سد بزنند؟ ما دوست داریم آب اینجا را به اصفهان منتقل کنیم و..."

شاهدان عینی ماجرا می گویند نمایندگان خوزستان در برابر این اعتراضات موضع می گیرند تا آنجا که درگیری شدیدی بین نماینده مردم اهواز با معترضین رخ می دهد موسوی در این رابطه به رهیاب گفت:دست های پنهانی پشت این ماجرا بود عده ای سناریوی توهین به نمایندگان خوزستان را از قبل طراحی کرده بودند.

شاهدان عینی می گویند وقتی نصحیت های نمایندگان هم معترضین را آرام نمی کند مشاجره بالا می گیرد تا آنجا که معترضین با نمایندگان خوزستان دست به یقه می شوند و کار به دخالت نیروی انتظامی می کشد.

اتفاقاتی که در بازدید نمایندگان از سرچشمه های کارون رخ داده است نشان از جریان خزنده ای دارد که پشت پرده، کمر همت بسته اند تا با هر شیوه ای که شده است آب را از سرشاخه های کارون منتقل کنند لذا همه نمایندگان و مسئولین استان باید دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند.

در پایان از این نکته هم نباید گذشت که شنیده هاحاکی  است که بین نمایندگان و مسئولین استان چهار محال بختیاری، اختلافی در خصوص انتقال آب وجود دارد که قطعا خبر خوبی برای خوزستانی ها نخواهد بودد چرا که همسو شدن چهارمحالی ها با اصفهانی ها به عملی شدن طرح انتقال آب کمک شایانی خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار