تابناک چهارمحال و بختیاری- رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت نام کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین مالیات بر ارزش افزوده در جهاد دانشگاهی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 13 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد– وحید خلیلی اردلی  در جلسه ای با مدیر کل امور مالیاتی استان، با اعلام این خبر گفت: این کارگاه به منظور آشنایی مودیان مالیاتی مانند: اصناف، بازاریان، شرکت‌ها و تعاونی‌ها با قوانین مالیات بر ارزش افزوده برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این کارگاه سال گذشته نیز با شرکت 200 نفر از مودیان مالیاتی در استان برگزار شد، افزود: ثبت نام دوره جدید این کارگاه تا آخر خردادماه سال 96 خواهد بود.
خلیلی اردلی ارسال پیام کوتاه به تمامی مودیان مالیاتی استان، برگزاری جلسه با سرصنفان، ارسال پیام از طریق شبکه دولت برای کارمندان ادارات، نصب بنر و پخش تراکت را از شاخص ترین راه های تشویق مودیان مالیاتی برای شرکت در این کارگاه رایگان دانست و اظهار کرد: این کارگاه 2 ساعته یک حرکت انگیزشی برای تمام مودیان مالیاتی است تا قوانین جدید مالیات بر ارزش افزوده را فراگیرند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری ضریب نفوذ و پذیرش صدا و سیما بالاست، تصریح کرد: باید با استفاده از رسانه ها برگزاری چنین کارگاه هایی که مانع از جریمه مودیان مالیاتی می شود، فرهنگ سازی شود.
وی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها در فرهنگ سازی این مهم، مناظرات دانشجویی جهاد دانشگاهی را نمونه ای از این ظرفیت ها خواند و عنوان کرد: همه به دنبال اقتصادی پویا در کشور هستند یکی از بخش های این اقتصاد نیز مالیات است.
کورش بیگدلی، مدیر کل امور مالیاتی استان، در این جلسه با تاکید بر اطلاع رسانی این کارگاه برای حضور حداکثری مودیان مالیاتی، گفت: طی جلسه ای با اتحادیه های اصناف این کارگاه باید تبیین گردد.
وی آموزش های جهاد دانشگاهی را موثر در تمکین اصناف از پرداخت مالیات دانست و افزود: اگر اصناف اظهار نامه مالیاتی خود را به موقع تحویل داده و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند، شاهد جریمه های سنگین مالیاتی نخواهند بود.
بیگدلی تعداد مودیان مالیاتی استان را یک هزار و دویست نفر برشمرد و اظهار کرد: اشخاص حقوقی به دلیل نیاز به این آموزش ها در این کارگاه شرکت خواهند کرد.
مدیر کل امور مالیاتی استان با تاکید بر اینکه برگزاری این کارگاه به عنوان آمارگیری برای دریافت اطلاعات و اخذ مالیات از اصناف نیست، ادامه داد: رونق کار مودیان مالیاتی از اهداف اداره امور مالیاتی استان است که این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی هم چنین برگزاری نشستی با سازمان بازرگانی جهت تشویق مودیان مالیاتی برای حضور در این کارگاه را ضروری دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار