تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از بارش پراکنده برف و باران برای بسیاری از نقاط استان از اواخر وقت امروز( 15 اسفند) خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 05 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر آن است که از اواخر وقت روز جاری شاهد افزایش ابر و وزش باد در بسیاری از نقاط استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی به استان به تناوب از امشب و تا اواسط روز دوشنبه بارش پراکنده برف و باران در بسیاری از نقاط استان بویژه مناطق شرقی و مرکزی پیش بینی می شود که میزان بارش ها قابل توجه نخواهد بود.
قطره سامانی از کاهش محسوس دما برای صبح روز سه شنبه ( 18 اسفند) خبر داد و گفت: پیش بینی می شود دما در این روز به 8 درجه زیر صفر کاهش یابد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پس از خارج شدن این سیستم بارشی از استان تا اواخر هفته جاری جو آرامی را شاهد خواهیم بود.
میانگین وزنی بارندگی سال زراعی جاری استان 341 میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش دارد و در مقایسه با دوره مشابه بلندمدت با کاهش 22 درصدی مواجه است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
بیش از هشت سال است که تغییر شرایط اقلیمی، کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران این استان را با پدیده شوم خشکسالی دست به گریبان کرده و پیامدهای ناگواری را برجای گذاشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار