معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نقشه راه برای رسیدن به سرمایه‌گذاری خارجی مؤثر است و ما به دنبال مقروض کردن کشور نیستیم.
کد خبر: ۳۷۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 01 February 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:محمدخزایی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان فارس، گفت: به‌هیچ‌عنوان قصد نداریم با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، کشور را مقروض کنیم.

وی ادامه داد: اولویت‌های پروژه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار خارجی مشخص است و برای محقق شدن آن هماهنگی‌های لازم در جهت گرفتن مصوبه شورای اقتصاد و تائید وزارتخانه مربوطه برای جذب سرمایه لازم است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به جذب سرمایه و فاینانس در استان‌ها نیز گفت: برای جذب سرمایه و فاینانس خارجی به‌طور مشخص و دقیق باید یک نقشه عملی در استان تهیه‌ و به تهران ارسال شود که در این نقشه نوع پروژه، اولویت آن، نوع فاینانس و کشوری که در همان زمینه می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، مشخص شود.

خزایی تأکید کرد: برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذار کار بیهوده است زیرا گروهی از این فرصت در حال سوءاستفاده هستند و من به‌هیچ‌عنوان در این‌گونه همایش‌ها شرکت نمی‌کنم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در استان فارس باید با برنامه همراه باشد، گفت: نقشه راه سرمایه‌گذاری و توسعه استان باشد مشخص باشد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب سرمایه برای پروژه‌ها داشتن نقشه راه مناسب با هر استان است تا اولویت سرمایه‌گذاری در استان‌ها در مرکز مشخص شود.

خزایی یادآور شد: به دلیل نبود این نقشه راه و برنامه‌ریزی مشخص اکثر استان‌ها در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی موفق نبوده‌اند.

وی افزود: اگر این نقشه راه در استان فارس با ویژگی‌هایی مشخص تهیه شود و پروژه‌های اولویت‌دار نیز مشخص باشد متناسب با آن‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تأکید کرد: با مشخص شدن این اولویت‌ها ما نیز در مرکز می‌دانیم که چه سرمایه‌گذارانی را از کدام کشور به فارس بفرستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار