حجت‌الاسلام سوری، کارشناس مهدویت با اشاره به اینکه در تقوا باید «تعاون» داشت گفت: آغاز ظهور امام زمان(عج) از مهدیه و خیابان نیست بلکه از درون خانه دل و خانواده ما است و ابتدا باید رابطه خودمان را با خدا اصلاح کنیم تا خدا رابطه ما را با دیگران اصلاح کند.
کد خبر: ۳۶۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 27 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین قاسم سوری، سخنران مراسم مهدیه مشهد با اشاره به آیه 2 سوره مائده قرآن کریم که می‌فرماید «وَ تَعَاوَنُواْ عَلىَ الْبرِّ وَ التَّقْوَى وَ لَا تَعَاوَنُواْ عَلىَ الْاثْمِ وَ الْعُدْوَانِ» ، اظهار کرد: در خوبی و نیکی باید تعاون و همدلی داشته باشیم نه تفرقه و گاهی سبک زندگی ما عکس این را نشان می‌دهد و اگر در هیئتی تفرقه هست ریشه آن در این یکدل نبودن و تعاون نداشتن در این کار نیک است.
 
وی افزود: همدست شدن در گناه و دشمنی و تزویر باعث سخت تر شدن زندگی و بروز اختلاف و دور شدن از ولیعصر(ع) است و اگر در مجالس گناه و مهریه سنگین گرفتن و فراهم کردن زندگی اشرافی، با هم یکی شدیم به بیراهه رفتیم.
 
این سخنران و مداح برخی آئین‌های مهدیه مشهد با بیان اینکه دین‌داری به ظاهر دعا و نماز نیست تصریح کرد: رابطه خوب ما با خدا زمانی مشخص می‌شود که ما رابطه مان با دیگران و به خصوص اعضای خانواده و همسر و فرزندمان خوب باشد و ارتباط به ظاهر نیست و درون ما را می‌نگرند و رابطه خوب ما با خدا زمانی مشخص می‌شود که ما دانش و مهارت‌های ارتباط خوب با خدا را بفهمیم و در رفتارمان عیان باشد که مهدوی بودن در اطاعت از حق است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سوری افزود: نباید در بی‌یار شدن امام زمان(ع) شریک شد و اگر در عملمان از خدا اطاعت نکردیم دعاها از سرمان بالاتر نمی‌رود!
 
وی اظهار تاسف کرد: هر طلاق تیری به قلب امام زمان(عج) است و اینکه پدر و مادر به اجبار باعث طلاق دخترشان شوند یا برعکس گاهی به زور بخواهند زندگی مسئله داری تداوم یابد هر دو خطاست البته فهم شرایط طلاق با کارشناسان و مشاوران متعهد است.
 
به گفته این کارشناس مذهبی، برای ازدواج دعاهای مخصوص داریم و شیوه در حجله رفتن عروس و داماد و حتی نکات ریز زندگی در اسلام ذکر شده که اگر باغفلت از دین، با مهریه سنگین و ازدواج سختگیرانه و مجلس گناه همراه با بزن و بکوب و بریز و بپاش در باغسراها زندگی مشترکمان را آغاز کنیم نباید انتظار عاقبت به خیری داشته باشیم.
 
وی افزود: اگر می‌بینیم پدر و مادر یا زن و فرزندمان حرف ما را خوب نمی فهمند به خاطر این است که ما هم حرف خدا را خوب نمی فهمیم و دینداری به حجاب ظاهری و محاسن ما و نماز شب خواندن تنها نیست.
  
این کارشناس مهدویت، تاکید کرد: برخی (انفعال) خود را( انتظار) می‌دانند در حالیکه این (محتضر) است که منفعل است نه (منتظر)!
 
راه امام زمان(عج) از خانواده می‌گذرد نه مهدیه! / هر طلاق، تیری به قلب امام زمان(عج) است 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار