مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: مشترکین روستایی استان سالانه بیش از 10 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی مصرف می کنند که این میزان 2 برابر حد مجاز است.
کد خبر: ۳۶۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ 24 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تیموری اظهار کرد: الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی استان ایلام این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.
 
وی قیمت پایین آب را یکی از دلایل مهم مصرف بی رویه این نعمت اعلام کرد و افزود: قیمت تمام شده آب برای مشترکان روستایی به ازای هر متر مکعب 14 هزار ریال است اما میزان مبلغ پرداختی مشترکان کمتر از این میزان بوده که این مهم نشان دهنده توجه دولت به حوزه آب و فاضلاب روستایی است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام تاکید کرد: فرسوده بودن نیمی از شبکه آبرسانی و هدر رفت آب، رعایت نکردن الگوی مصرف، استفاده از شبکه آب آشامیدنی برای مصارف دامپروری از دیگر دلایل عمده افزایش سرانه مصرف آب در مناطق روستایی استان است.
 
تیموری با اشاره به شناسایی یک هزار و 200 انشعاب غیر مجاز در سال جاری گفت: پیمایش خانه به خانه در روستاهای آغاز شده و شناسایی نوع مصرف مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: این انشعابات غیر مجاز بیشتر در حوزه های خانگی، دامداری ها، آبیاری باغ ها استفاده می شد که این امر ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب سالم و بهداشتی، باعث افت فشار شبکه توزیع آب روستایی نیز شده بود.
 
مدیرعامل شرکت آبفار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های آبرسانی در ایام دهه مبارک فجر گفت: در این ایام عملیات آبرسانی فاز چهار مجتمع شله کش، فاز اول مجتمع شباب در شهرستان چرداول، مخزن و خط انتقال آب ماهوته و فاز آخر مجتمع گنداب انجیره در شهرستان آبدانان به بهره برداری می رسد.
 
تیموری اضافه کرد: طرح آبرسانی مخزن 150 متر مکعبی روستای گلوزه، روستای احمد آباد و تجهیز چاه روستای حمزه شاوریه در شهرستان دهلران و احداث مخزن 200 مترمکعبی روستای اما در شهرستان ملکشاهی از دیگر طرح های آبرسانی روستایی آماده بهره برداری در ایام دهه مبارک فجر است.
 
وی افزود: با بهره برداری از این تعداد مجتمع های آبرسانی تعداد 39 روستا با جمعیتی بیش از 12 هزار و 100 نفر بهره مند خواهند شد
 
به گزارش تابناک ایلام، تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و 587 مشترک تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.
 
منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است./ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار