رئیس سازمان بسیج عشایر كشور از تقدیم ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 24 January 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سپاه عشایر فارس: سردار علی پاشا محمدی، رئیس سازمان بسیج عشایر كشور در جمع عشایر استان فارس، از تقدیم ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۰۰ شهید متعلق به عشایر استان فارس است.

وی اظهار كرد: در سال ۱۳۳۵ در اولین سرشماری ۶۵ درصد جامعه ما در مناطق عشایری و روستایی و ۳۵ درصد را جامعه شهری تشکیل می‌داد اما متأسفانه آنچه امروز شاهدیم جمعیت شهری به ۷۲ درصد و جمعیت عشایری به کمتر از ۲۸ درصد رسیده که این موضوع باعث شده تا زنگ خطرجامعه عشایری به صدا در بیاید و روند جامعه عشایری منفی شود.
رئیس سازمان بسیج عشایر كشور اظهار كرد: نگاه امام و رهبری به جامعه عشایر یک نگاه والا و متصف به اوصاف پسندیده و در خور شأن عشایر است که با مصداق سلحشوران غیور، سرسخت‌ترین مدافعان، سد محکم و نفوذناپذیر و مرزداران سرافراز و غیور معرفی می‌کند که ما باید قدر این جامعه مولد را بدانیم و به داد جامعه عشایری برسیم که اگر با این وضع پیش رودجامعه عشایری را از دست خواهیم داد.

محمدی با بیان اینكه مقام معظم رهبری نسخه شفابخش و رهایی از تحریم‌های ظالمانه را اقتصاد مقاومتی می‌داند، گفت: زندگی عشایری همان اقتصاد مقاومتی است که جوامع روستایی و عشایری به خوبی این اقتصاد مقاومتی را با کار شبانه روزی و تولید اجرا می‌کنند و مسئولان نیز باید به این جوامع که در این عرصه سرآمدند بیشتر رسیدگی کنند.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در ادامه به مسئله مهاجرت معکوس اشاره کرد و گفت: مسئولان نظام با حمایت از تولیدکنندگان در جوامع روستایی و عشایری کاری کنند تا مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد و در مناطق عشایرنشین و روستانشین اقتصاد و تولید رونق بیشتری داشته باشد.

محمدی همچنین به گوشه‌ای از مشکلات جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: ایل راه‌ها، مخابرات، خدمات معیشتی، فروش محصولات، نژاد و اصلاح دام و دامپزشکی و امنیت و تسلیح جوامع عشایری از جمله مشکلاتی است که با جلساتی که در این هفته با مسئولان خواهیم داشت در صدد راهکار برون رفت از این مشکلات خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به خدمات عشایر غیور در دوران قبل و پس از جنگ گفت: همه اقوام اعم از قوم بلوچ، قوم کرد، قوم لر، قوم عرب، ترکمن و فارس در دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تمسک به قرآن و تابع فرامین ولایت و رهبری در همه صحنه‌های نظام و انقلاب حضور چشمگیری داشتند و همین امر باعث شد تا چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی که می‌گذرد اراده خدا بر اراده استکبار جهانی و مواجب بگیر آن‌ها به پیروزی برسد و این به برکت علل سه گانه انقلاب که علل مبقیه قلمداد می شود نشئت می‌گیرد.
رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، اسلام، قرآن و حضور وحدت بخش مذاهب و اقوام انقلاب اسلامی را سه عامل اصلی از عوامل مبقیه خواند و افزود: با بهره‌گیری از رهنمودهای ولی فقیه که امتداد ولایت رسول‌الله(ص) است توانستیم نظام مقدس جمهوری اسلامی را از کوران حوادث زمان به سلامت عبور دهیم و برای استمرار این راه مقدس و تحقق آرمان‌های امام و رهبری با حضور وحدت بخش مردم و تمسک به قرآن و پیرو ولایت بودن نظام را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی در ادامه بیان كرد: حوادث کودتای نوژه، واقعه طبس و ۸ سال دفاع مقدس از جمله حوادثی بود که به عنوان آیت و نشانه و معجزه الهی به شمار می‌رود و امروز به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که در جغرافیای سیاسی جهان و ۲۰۰ کشور در نظامی زندگی می‌کنیم که قانون اساسی ما برگرفته از کلام وحی ، سیره فاطمی و علوی است و امروز نوع حکومت ما برخلاف حکومت‌های لیبرال به عنوان مردم سالاری دینی در دنیا بی‌نظیر است.

محمدی تأكید كرد: امروز افتخار همه ما این است که سرآمد امت‌های عالم هستیم و هرکس که به حقانیت این نظام، همان نظامی که دنباله‌رو مکتب اهل بیت(ع) و ائمه هدی است شک داشته باشد باید به اعتقاد و ایمان خود شک کند.
رئیس سازمان بسیج عشایر کشور همچنین به فعالیت‌های عشایر کشور اشاره کرد و گفت: بسیج جامعه عشایری در ۲۱ استان کشور فعالیت و در ۶ استان نواحی دارد که استان فارس از قدیمی‌ترین نواحی با ظرفیت و استعداد بیشترین نیرو و جامعه هدف در رتبه اول است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار