تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر گمرک چهارمحال وبختیاری دلیل راه اندازی نشدن سامانه شناسایی کالاهای قاچاق در این استان را مشکل زیرساختی در نیروی انتظامی عنوان کرد.
کد خبر: ۳۶۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 21 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اسماعیل الله دادی افزود: در جلسه مشترکی که با فرماندهی انتظامی استان در زمینه راه اندازی این سامانه برگزار شد، این نیرو مشکلات زیرساختی را دلیل ارائه نکردن اسامی پاسگاه های زیرپوشش این سامانه اعلام کرد.
وی افزود: البته این مشکل در نیروی انتظامی کشور در حال پیگیری است.
الله دادی اواخر شهریور امسال، از انعقاد تفاهم نامه بین گمرک چهارمحال و بختیاری با پلیس آگاهی برای راه اندازی سامانه شناسایی کالاهای قاچاق در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گمرک استان درصورت ارائه اسامی پاسگاه های زیرپوشش این سامانه آماده اجرای این طرح است.
بر این اساس، گمرک اطلاعات افرادی را که از سوی نیروی انتظامی معرفی می شوند، دریافت و رمز ورود به سامانه های گمرکی را در اختیار آنان قرار می دهد و پس از بررسی اسناد و کالاها از طریق سامانه های گمرک و نبود مغایرت، مجوز ترخیص کالا صادر می شود.
تسریع در روند شناسایی کالای قاچاق و یا تبرئه صاحبان کالاهای غیرقاچاق از مزایای راه اندازی این سامانه است.
مدیر گمرک استان اظهار کرد: پیش از این در صورت مشاهده بار مشکوک توسط نیروی انتظامی، کالاها به انبار سازمان های جمع آوری و فروش اموال تملیکی منتقل می شد و اداره گمرک نیز با اعلام سازمان تعزیرات حکومتی در جریان انتقال اموال به انبار سازمان های تملیکی قرار می گرفت، درحالی که تخلیه و بازرسی بار کالای مشکوک به قاچاق، باید با هماهنگی گمرک انجام شود.
وی افزود: گاهی این روند سبب توقف بار بیش از 10 روز تا یک ماه می شد و مشکلاتی برای تجار ایجاد می کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار