تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 657 اثرملموس و ناملموس تاریخی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
کد خبر: ۳۶۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 21 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری سوادجانی در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی این استان افزود: بناهای تاریخی از جمله آثار ملموسی هستند که ضروری است با همکاری بین بخشی زمینه نگهداری و حفاظت از این بناها را به خوبی فراهم کرد.
وی با اشاره به وجود 12 روستای هدف گردشگری در استان گفت: در این روستاها بناهای تاریخی با قدمتی وجود دارد که با نگهداری صحیح این بناها می توان زمینه رونق گردشگری را در استان فراهم کرد.
عسگری سوادجانی با اشاره به اهداف کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصریح کرد: این کنگره با رویکرد علمی خود می تواند ما در شناسایی و حفاظت دائمی از بناها و محوطه های تاریخی استان بنحو شایسته ای یاری دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این کنگره با انتقاد از معماری های بی هویت امروزی اظهار کرد: معماری های جدید از هویت تاریخی خود دور مانده و نتوانسته رسالت خود را که همان تامین آسایش شهروندان است به خوبی ایفا کند.
سیامک سلیمانی دشتکی افزود: بناهای تاریخی استان ریشه در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم دارد و ضرروی است با برقراری پیوندی بین معماری سنتی و جدید اصالت های فرهنگی خود را حفظ و به نسل های بعد منتقل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از فعالان حوزه معماری و شهرسازی انتظار می رود تا معیاری های نوین را به سمتی هدایت کنند که اصالت های فرهنگی معماری سنتی نیز در آن دیده شود.
کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با هدف ارتقای حفاظت از میراث فرهنگی و با تاکید بر حفظ تاریخ و معماری خاص هر استان در معماری های نوین به مدت 2 روز در شهرکرد در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار