تابناک چهارمحال وبختیاری- چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی با رویکرد ملی در راستای حفاظت از میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 21 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مصطفی هادی‌پور دوم بهمن‌ماه در این کنگره، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره ارتقا حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخ معماری و شهرسازی است.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری افزود:  کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی طی سه دوره با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به فرمان آیت‌الله باقر شیرازی در ارگ بم برگزار شد و امروز چهارمین دوره آن با دیدگاهی گسترده‌تر در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

هادی‌پور منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی- معماری و شهرسازی، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس وحوزه‌های فرهنگی طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی را از محورهای این کنگره برشمرد.

دبیر اجرایی کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی در استان با اشاره به تخریب بسیاری از بافت‌های تاریخی ارزشمند کشور و استان، تصریح کرد: باید همواره برای برای احیا  بافت‌های تاریخی و نگه‌داشت هویت و ریشه معماری سنتی تلاش کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه میراث ناملموس این کنگره، تا کنون دو مقاله در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

هادی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری این کنگره شاهد توجه و اهتمام  بیشتر دستگاه‌های اجرایی به میراث فرهنگی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار