تابناک چهارمحال و بختیاری- رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: کمربندی 15 خرداد جنوب شهرکرد که حاشیه‌هایی برای تغییر نام آن بیان شده بود، تغییر نام نخواهد یافت.
کد خبر: ۳۶۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 16 January 2017

به گزارش تابناک - علیرضا توکلی در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر شهرکرد با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهرکرد دارای شش کمیسیون برای غنا بخشیدن به مصوبات شورا است، گفت: کمیسیون عمران و شهرسازی، کمیسیون اجتماعی و رفاه جمعی، کمیسیون فرهنگی و پژوهش، کمیسیون بودجه، کمیسیون خدمات شهری و کمیسیون نظارت و حقوقی از جمله این شش کمیسیون شورای اسلامی شهرکرد هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: بودجه شورای اسلامی شهرکرد در سال 93 حدود 373 میلیون تومان، در سال 94 حدود 342 میلیون تومان و در سال جاری بودجه مصوب شورا 520 میلیون تومان بوده است که تاکنون 350 میلیون تومان آن دریافت شده است.

وی اظهار کرد: کمربندی 15 خرداد جنوب شهرکرد که حاشیه‌هایی برای تغییر نام آن بیان شده بود، تغییر نام نخواهد یافت.

توکلی با اشاره به کمیسیون ماده 100 شورای اسلامی شهرکرد، تصریح کرد: این ماده باعث ایجاد شرایطی برای کسانی شده است که قصد تخلف در ساخت‌وساز دارند.

طیبه شریفی، رئیس کمیسیون اجتماعی و رفاه جمعی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه درصدد هستیم معضلات اجتماعی ناشی از عدم آگاهی را با آموزش و آگاهی‌رسانی رفع کنیم، گفت: تلاش شده است تا با استفاده از ظرفیت سازمان تفریحی رفاهی شهرداری شهرکرد و سازمان‌های تابعه با برگزاری همایش و پخش تراکت و تبلیغات آگاهی بخشی عمومی را افزایش دهیم.

وی بابیان اینکه با آموزش‌وپرورش به توافقاتی مبنی بر آموزش در راستای آگاهی بخشی در خصوص مبارزه با مواد مخدر رسیده‌ایم، افزود: برخی محله‌ها در شهرکرد به کانون موادفروشان شهرکرد تبدیل شده است که با کارهای نرم‌افزاری و آگاهی بخشی درصدد غربال‌گری در این منطقه هستیم.

شریفی تصریح کرد: ساخت خانه سالمندان، ساخت پارک در جنوب شهر و برگزاری جشن‌ها و جنگ‌های شادی از مهم‌ترین اهداف کمیسیون اجتماعی و رفاه جمعی شورای اسلامی شهرکرد هستند.

کوروش ملک‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و پژوهش شورای اسلامی شهرکرد با تأکید بر اینکه شهرکرد در ظاهر اصالت شهری ندارد، گفت: طرح زیباسازی شهر و احیای هویت شهری در همین راستا در شهرکرد در حال اجراست.

وی تصریح کرد: طرح جامع دیوارنویسی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، احیای هویت کاری شهر، احیای هویت ملی، ارتقای حس تعلق‌پذیری شهروندی و تغییر میادین و المان‌های شهری از شاخص‌ترین فعالیت‌های این کمیسیون بوده است.

نورالله همتیان نیز با اشاره به دو بودجه عملیاتی و عمرانی در شهرداری شهرکرد، گفت: بودجه سال جاری شهرداری شهرکرد 132 میلیارد و 990 میلیون تومان بوده است که 104 میلیارد و 390 میلیون این بودجه عمرانی و 28 میلیارد و 600 میلیون تومان آن بودجه جاری بوده است.

فرج‌الله ارژنگ، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: بودجه سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری شهرکرد در سال جاری 12 میلیارد و 925 میلیون و 160 هزار تومان، سازمان پارک‌ها و فضای سبز 10 میلیارد تومان و سازمان اتوبوس‌رانی شهرکرد شش میلیارد و 484 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه شش میلیارد تومان برای خدمات شهری در شهرکرد هزینه می‌شود، افزود: نظارت بر نظافت شهری، جمع‌آوری زباله، رفع مشکلات بارندگی و پاک کردن مسیل‌ها از مهم‌ترین وظایف کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرکرد است.

مصطفی حیدری بابیان اینکه در کمیسیون حقوقی شورای شهر مسائل و مشکلات حقوقی شهروندان بررسی می‌شود، گفت: در چهار سال گذشته مجموعاً 100 جلسه برگزارشده است که در این جلسات شورای شهر شهرکرد 700 مصوبه داشت که 70 درصد این مصوبات اجرایی شده‌اند و بقیه در حال پیگیری هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر شهرکرد اظهار کرد: در سال جاری شورای شهر شهرکرد 271 مصوبه و 17 مورد اعتراض داشت که 15 مورد آن حل اختلاف شده است.

زهرا عطایی از 46 محور پژوهش مطرح‌شده در خصوص خدمات شهری با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: این طرح‌هاموردحمایت مالی شهرداری شهرکرد قرارگرفته‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: تاکنون از هفت موضوع پایان‌نامه حمایت‌شده است و متاسفانه دانشگاه‌ها کمترین حمایت را از طرح‌هاداشته‌اند هرچند این اقدام باعث رونق پژوهش در خدمات شهری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار