معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با بیان این که وجود برخی فرایندهای زمان بر در روند اخذ مجوزهای سرمایه گذاری که غالباً براساس دستورالعمل های کشوری نیز می باشد سرعت سرمایه گذاری در استان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: برای تسریع در پاسخ گویی به نیازهای متقاضیان سرمایه گذاری، فرایندهای صدور مجوز سرمایه گذاری در استان فارس بازنگری خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 15 November 2016
به گزارش تابناک فارس:يدالله رحماني در سي و نهمين جلسه كميته جذب و حمايت از سرمايه گذاري استان، افزود: به منظور كوتاه كردن مراحل نه گانه استعلام هاي مربوط به اخذ مجوزهاي مختلف سرمايه گذاري با لحاظ اصول و ضوابط كلي، راهكارهايي مدنظر است كه با اجراي آنها مدت زمان صدور مجوزها حداكثر دو هفته تعيين مي شود.
 
وي گفت: براساس تصميات اتخاذ شده در جلسات شناسايي قوانين و دستورالعمل هاي مخل توليد و جلسات كارشناسي با حضور مديران و كارشناسان دستگاه هاي اجرايي و اقتصادي استان، قطع ارتباط چهره به چهره سرمايه گذاران با كارشناسان از اصول اوليه مورد تاكيد است كه اميدواريم با بهره گيري از زيرساخت هاي الكترونيكي موجود در استان اين اصل مهم به نتيجه برسد؛ البته در مواردي كه اين مواجهه حضوري اجتناب ناپذير باشد بايستي در كوتاه ترين زمان ممكن خدمات مورد نياز به سرمايه گذاران ارائه شود.
 
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس اظهارداشت: عدم وجود بانك اطلاعات زمين و به روز نبودن آن در اين موضوع، يكي از چالش هاي اصلي در واگذاري زمين به سرمايه گذاران است و علاوه برآن برخي نارسائي ها و كمبود امكانات در ادارات و سازمان هاي متولي واگذاري زمين وجود دارد كه بايد براي آن چاره انديشي شود.
 
رحماني گفت: شروع فعاليت اجرايي سرمايه گذاران از مركز خدمات سرمايه گذاري استان مي تواند ضمن راهنمايي و مشاوره هاي لازم باعث كاهش روند طولاني كسب مجوزهاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي شود.
 
گفتني است در اين جلسه ضمن بررسي نظرات مسولان و كارشناسان ادارات كل و سازمان هاي استان فارس جهت تسهيل در روند اجرايي صدور مجوزهاي سرمايه گذاري در استان، درخواست احداث نيروگاه بادي در صفاشهر و ايجاد نيروگاه خورشيدي در چند نقطه در استان بررسي و تصميمات لازم اتخاذ گرديد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار