بخشدار هندمینی از توابع شهرستان بدره گفت: مقاوم سازی مدرسه استقلال روستای گله دار در این بخش با یک سوم هزینه کارشناسی، می تواند بعنوان الگوی مهمی برای مهندسی ارزش در سایر نقاط استان ایلام باشد.
کد خبر: ۳۰۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 01 October 2016
مهرداد کریمی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بازسازی و مقاوم سازی این مدرسه از لحاظ مهندسی ارزش، چه در بحث ریالی و چه زمانی، نمونه ای منحصر بفرد است که تنها با یک سوم هزینه های کارشناسی در 6 ماه انجام شد.
وی افزود: دولت نگاه ویژه ای به بخش های مختلف آموزش و پرورش دارد و از تمام توان خود برای برخورداری حداکثری و فراگیری عدالت آموزشی حتی در دورترین روستاها استفاده می کند.
کریمی عدالت آموزشی را حق همه مردم دانست و تاکید کرد: گسترش علوم و شکوفایی استعدادهای فرزندان این مرز و بوم تنها راه قطع وابستگی علمی به دیگر کشورها است.
وی یادآور شد: این واحد آموزشی 6 کلاسه با مساحت کلی یک هزار و 610 مترمربع بدلیل رانش زمین از سال 85 غیر قابل استفاده شد که با تامین هزینه های لازم از محل اعتبارات شهرستانی و با حفر 9 حلقه چاه به عمق هفت متر که پایین تر از سطح سنگ بستر بود، در برابر رانش و زلزله های احتمالی مقاوم سازی شد.
بخشدار هندمینی مجموع اعتبار این کار را 2 میلیارد و 220 میلیون ریال شامل مقاوم سازی، بهسازی، نصب تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و آسفالت محوطه این واحد آموزشی ابتدایی اعلام کرد و افزود: مهر ماه امسال این دبستان مورد استفاده دانش آموزان روستایی قرار گرفت.
بخش هندمینی با هشت هزار نفر جمعیت در 13 کیلومتری شهرستان بدره قرار دارد که مهر سال 93 در تقسیمات کشوری از دهستان به بخش ارتقا یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار