علی اصغر عین القضات مشاور شهردار تهران از مناسب سازی 14 هزار نقطه از شهر تهران ویژه معلولین و جانبازان در طرح استقبال از بهار خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 24 April 2016
عضو شورای مشورتی شهردار تهران در امور توان یابان و شهر دسترس پذیر در جمع اعضای سازمانهای مردم نهاد از اجرای مصوبات طرح استقبال از بهار ویژه ی معلولین در سطح مناطق 22 گانه خبر داد و افزود: طی این طرح که از 25 اسفند ماه تا پایان فروردین اجرا شده است 14 هزار نقطه مناسب سازی شده تا معارض و موانع موجود در سطح شهر برای تردد آسان معلولین مرتفع گردد.

عین القضات حذف موانع دسترسی در پیاده روها ،ایجاد رمپ دسترسی به ایستگاههای اتوبوس، نصب کریدورهای ویژه برای عبور معلولین دارای ویلچر ،احداث پل بر روی انهار و ایجاد دسترسی از پیاده رو به سواره رو و بالعکس را از جمله اقدامات صورت گرفته ی مناسب سازی معابر برای تسهیل تردد معلولین عنوان کرد .

مشاور شهردار تهران همچنین از طراحی سامانه ای برای شناسایی موانع موجود در شهر تهران برای تردد معلولین خبر داد و افزود: این سامانه توسط اداره کل هماهنگی امور مناطق و با همکاری سازمان فناوری شهرداری وخود معلولین به گونه ای طراحی شده است که پس از  تهیه ی تصاویر از محل، توسط دوربین تلفن همراه مجهز به جی پی اس و ارسال آن به سامانه ، مشخصات جغرافیایی دقیق آن نقطه درهمه نواحی ،شناسایی و جهت اقدامات اجرایی ثبت می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مناسب سازی بر اساس تردد راحت تر معلولین به ویژه ویلچر سواران پیش بینی شده است تصریح کرد : تاکنون این طرح حدود 80 درصد پیشرفت داشته است و با کمک چند تن از معلولین  این طرح در30 ناحیه به صورت آزمایشی راه اندازی خواهد شد.

در ادامه ی این جلسه زارع مدیر سامانه ی حمل و نقل معلولین شهرداری تهران نیز با اشاره به لزوم گسترش امکانات این سامانه گفت :در حال حاضر 116 دستگاه خودرو در این سامانه فعال است که 3100 مشترک در شهر تهران را تحت پوشش قرار می دهد، همچنین 110 گروه و مؤسسه مردم نهاد در امور معلولین، از سامانه معلولین و جانبازان استفاده می کنند.

این گزارش حاکی است در ادامه این جلسه نمایندگان تشکل های معلولین شهر تهران ضمن تشکر از مدیریت شهری از اقدامات صورت پذیرفته پیشنهاداتی نیز در خصوص ایجاد شهر بدون مانع برای معلولین و همچنین حذف  موانع در پیاده روها و استفاده از تجهیزات جدید برای تسهیل تردد معلولین ارائه نموده و مقرر گردید کارگروه حمل و نقل معلولین نظرات خود را کتباً به دبیرخانه ارائه نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار