علی اصغر عین القضات مشاور شهردار تهران از تجهیز بوستان های شهر تهران به محل های عرضه ی ویلچر به طورامانی به معلولین خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 23 April 2016
عضو شوراری مشورتی شهردارتهران در امور توان یابان و شهر دسترس پذیر در جمع مدیران تشکل های مردمی شهرتهران در امور معلولین از اجرای مصوبات طرح استقبال از بهار ویژه ی معلولین در سطح مناطق 22 گانه خبر داد و افزود:یکی از مصوبات این طرح ایجاد محل هایی برای عرضه ی ویلچر به توان یابان و معلولین وسالمندان است تا آنها بتوانند بصورت رایگان ازویلچرها استفاده ودر بوستان ها تردد و از فضای سبز و محیط شاداب این اماکن شهری لذت ببرند.

عین القضات در ادامه همچنین از طراحی تابلوهای ویژه ی پارک خودروهای معلولین خبرداد و افزود: در حال حاضر متاسفانه ابزار قانونی برای برخورد با افراد متخلف وجود ندارد و در همین راستا با هماهنگی اداره کل فنی و مهندسی ومعاونت امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تابلوهای جدیدی طراحی شده است که دارای آرم ویلچر و علامت توقف "مطلقاممنوع " و "حمل با جرثقیل" است که اگر افراد غیر معلول در محل ویژه ی معلولین پارک کنند توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه و اعمال قانون خواهد شد.

وی تصریح کرد : با تمهیدات صورت گرفته در نظر است در هر ناحیه ی شهر تهران از این تابلوها به تعداد 10 مورد در مقابل مکان های پرتردد همچون مراکز درمانی ،آموزشی، اداری، مراکز خرید و ... نصب شود.

وی با اشاره به اینکه طرح استقبال از بهار با همکاری معاونت های حمل و نقل و ترافیک ،امور شهری وفنی  عمرانی اجرا می شود افزود: بهسازی پایانه ها ی حمل ونقل عمومی ، مناسب ساز ی ورودی بوستان ها ، مناسب سازی پیاده روها ،جانمایی آبخوری ها ، سرویس دهی مناسب سامانه ی معلولین از جمله ی مصوبات این طرح است .

در پایان نمایندگان و مدیران سازمانهای مردم نهاد شهرتهران از عملکرد مدیریت شهری در خصوص مناسب سازی شهر برای تردد معلولین قدردانی نمودند و خواستار استمرار اینگونه فعالیت ها شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار