اخطاریه مهم سازمان هواشناسی؛
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای آخرین وضعیت جوی استان خوزستان را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۱۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 15 April 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ در این اطلاعیه آمده است: در حال حاضر در شرق و شمال خوزستان بارش رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید وجود دارد.

انتظار میرود بتدریج بارش باران در بخشهای شمالی خوزستان در حوضه رودخانه های دز ، کارون و کرخه تشدید شده و تشدید روان آب و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن دشتهای پایین دست خوزستان را در پی داشته باشد.

 پیش بینی میشود، شدت بارش سامانه در حال عبور طی بعد از ظهر و امشب تا اوایل صبح جمعه در شمال خوزستان، جنوب ایلام، نیمه جنوبی لرستان، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رخ دهد که بتدریج از اواسط جمعه بارندگی در جنوب غرب و غرب کشور بطور قابل ملاحظه ای کاهش و در غالب نقاط قطع خواهد شد.

بنابراین طی این مدت رگبار باران، گاهی با رعد و برق، بارش محلی تگرگ  و وزش باد شدید در جنوب غرب و مناطق جنوبی غرب کشور پیش بینی میشود.

بر این اساس آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها طی امروز و فردا به شرح زیر پیش بینی میشود:

پنج شنبه 95/1/26: خوزستان، لرستان، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان،جنوب مرکزی، جنوب همدان، شمال بوشهر و غرب فارس.

جمعه 95/1/27: خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، غرب فارس و مناطق شمالی استان های قزوین، البرز و تهران در دامنه های جنوبی البرز و  بعد از ظهراین روز دراستان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان
 
در این مدت در جاده های ارتباطی مناطق یاد شده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ و در گردنه های مرتفع کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس در استانهای لرستان و چهارمحال  بارش برف به ترتیب موجب آبگرفتگی یا سیلابی شدن سطح جاده، کاهش دید یا لغزندگی جاده خواهد شد.

بنابراین برای اجتناب از تصادفات و کاهش خسارات، توصیه می شود ضمن بکارگیری احتیاط لازم، ضروری است از تردد و رانندگی در جاده های آب گرفته و سیلابی خودداری و  همچنین از توقف و برپا کردن چادر در حاشیه مسیلها و رودخانه ها اجتناب گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار