استاندار مازندران گفت: استانداری اعتباری برای حمایت از ناشران ندارد و این حمایت به صورت رایانه‌هایی است که از سوی ارشاد تامین می‌شود صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 20 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح  امروز در نشست خبری که در نمایشگاه کتاب مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت: با اقدام شایسته‌ای که جمهوری اسلامی در منحل کردن پرونده هسته‌ای و قطعنامه هایی را که در شورای حکام بوده  انجام داده توانسته تحریم‌های ظالمانه را که سال‌های متمادی علیه کشور جمهوری اسلامی وضع شده بود لغو کند.
وی افزود: اکنون دوازدهمین نمایشگاه مازندران  پس از انقلاب در مازندران برپا شده و این نمایشگاه هم از نظر کمی و کیفی بهتر برگزار شده است.
استاندار مازندران تصریح کرد: نمایشگاه‌ها محلی است برای نشان دادن مجموعه دانش بشری و الهی  است و نباید ظهور سایتها و شبکه‌های مجازی از حضور جوانان در نمایشگاه کتاب و توجه به کتاب بکاهد.
وی افزود: کتاب گنجینه و افکار و اندیشه ملت‌ها است و خوشحالیم که در سال جاری این نمایشگاه در سطح بین المللی برگزار شد.
فلاح اظهار کرد: نمایشگاه امسال با حضور 510 ناشر داخلی  و 25 ناشر خارجی آغاز بکار کرد و مجموع کتابهای آن بیش از 62 هزار عنوان کتاب بوده است.
وی با بیان اینکه امروز جامه ما تشنه کتاب و کتابخوانی است افزود: باید سعی کنیم تا بخشی از سبد کالایمان را به کتاب اختصاص دهیم و قابلیت دسترسی به کتاب را برای همگان آسان کنیم.
استاندار مازندران گفت: اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی وظیفه سنگینی دارد و کار اصلی ترویج فرهنگی بر عهده مردم است و دولت فقط بستر را آماده می کند.
وی درباره اینکه فرهنگ بومی فراموش نشده  و صدا و سیما در این زمینه فعالیت دارد، افزود:  نمایشگاه دائمی قائم‌شهر ظرفیت خوبی است و از آن می توان به عنوان نمایشگاه دائمی استان بهره برد.
استاندار درباره حمایت از ناشرین کتاب گفت: استانداری اعتباری برای حمایت از ناشران ندارد و این حمایت به صورت رایانه‌هایی است که از سوی ارشاد تامین می‌شود صورت می‌گیرد.
 

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار