مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی برلزوم نشر فرهنگ دفاع مقدس زبان با هنر و در فضای مجازی و تقویت این حوزه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵ 09 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سردار جلیل وحیدی در جلسه هم‌اندیشی فعالان مجازی استان  با موضوع ششمین دوره جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: از نظرات و پیشنهادات در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره استقبال و همچنین از فعالان برتر حوزه مجازی در سطح استان تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این مسابقه در تیر سال‌جاری و با تبیین نقش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس و با توجه به در پیش رو بودن سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: استان آذربایجان‌غربی در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش بسیار مهمی داشت و پیش‌قراول در این امر بود و برای آزادسازی خرمشهر ۱۰۹ شهید و ۸۰ نفر جانباز تقدیم کشور و انقلاب شد و بیش از ۶۰۰ نفر از رزمندگان آذربایجان‌غربی در آزادسازی خرمشهر حضور داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: عملیات بیت‌المقدس نطفه عطفی در تاریخ دفاع مقدس از نظر اهمیت، بعد و دستاورد بود.

وحیدی ادامه داد: رزمندگان هیچ‌گاه به راحتی خرمشهر را آزادسازی نکردند، بلکه در طول مسیر ۱۱۰ کیلومتری با چندین موانع روبه‌رو شدند و همه این‌ها را پشت سر گذاشتند و در این عملیات ۱۹ هزار اسیر از رژیم بعث عراق گرفته شد.

وی با یادآوری سرنگون کردن ۳۰ فروند جنگنده دشمن در این عملیات و به غنیمت گرفتن یک بالگرد تصریح کرد: آذربایجان‌غربی کارنامه درخشانی در دفاع مقدس دارد، اما در فضای مجازی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دچار عقب‌ماندگی هستیم.

وحیدی عنوان کرد: ابعاد مختلف دفاع مقدس باید برای عموم جامعه تشریح و تبیین شود و ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، معنوی، دینی و دپیلماسی از جمله این ابعاد است که تبیین این موارد موجب حل بسیاری از مشکلات موجود می‌شود و موجب رفع شبهات خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت توجه به وصیت‌نامه‌های شهدای دفاع مقدس گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان در سه موضوع مشترک بودند که خانواده‌هایشان را به رعایت عفاف و حجاب تأکید، حراست و پاسداری از ولایت و صاحب شدن از انقلاب را یادآوری کرده‌اند.

وحیدی افزود: هم‌اکنون این سه محور موضوع هجمه به کشورمان شده است و نتوانسته‌ایم در این حوزه‌ها با در نظر گرفتن وصیت‌نامه شهدا تبیین مناسب در افکار عمومی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اغلب حاضران در سنینی بودند که هیچ اطلاعی از دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت نداشتند و این یک ضعف بزرگ برای ما بود که نتوانسته بودیم، زحماتی که برای این کشور و انقلاب کشیده شده را برای نسل جوان تبیین کنیم.

وحیدی با بیان اینکه با زبان هنر و در فضای مجازی باید فرهنگ دفاع مقدس نشر و منتشر شود، اظهار کرد: در حکمرانی فضای مجازی امروز دچار ضعف هستیم و باید به تقویت این حوزه بپردازیم و از سویی در تراز شناسنامه دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نتوانسته‌ایم کار کنیم.

وی با بیان شرایط استان در دوران دفاع مقدس و اینکه آذربایجان‌غربی در سه جبهه داخلی و خارجی درگیر جنگ بود، خاطرنشان کرد: سه هزار کیلومتر از جاده‌های استان یا در دست ضدانقلاب بود یا مین‌گذاری می‌کردند و از امنیت کافی برخوردار نبود.

وحیدی با یادآوری ناامنی شهرها و ایثاگری‌هایی که برای برقراری امنیت پایدار انجام شده است، ادامه داد: سه روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پادگان مهاباد به دست احزاب ضدانقلاب سقوط کرد و پس از این امر چه بلاهایی که بر سر استان ما نیامد و سال‌ها استان محل جولان اشرار دموکرات و کومله شد.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس هنوز هم در این استان ادامه دارد و هنوز هم ما در مقابله با نیروهای ضدانقلاب فعال هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: در سایه خون شهدا امروز یکی از امن‌ترین استان‌های کشور آذربایجان‌غربی است و حتی در صفر مرزی کشور نیز کوچک‌ترین ناامنی را شاهد نیستیم و این از اقتدار نظام جمهوری اسلامی بوده و ضدانقلاب در برابر اقتدار نظام منفعل و مضمحل شده است و بیانات اخیر رئیس اقلیم کردستان و مواضع دولت عراق امیدوارکننده برای رفع کامل ناامنی از مرزهای استان و کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار