معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام بیان کرد :حضور نیروهای مسلح که همواره و در همه بحران‌ها در خدمت مردم بوده اند با توجه به ظرفیت خوب نیروی انسانی، تجهیزات و مدیریت در اطفای حریق بسیار موثر خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ 09 May 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ هژبری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بیان داشت : شهرداران و دهیاران مکلف هستند با تمام ظرفیت‌های ماشین‌آلات و نیروهای مردمی پا به‌ پای ستاد مدیریت بحران حافظ سرمایه ارزشمند طبیعت استان باشند و طبق ابلاغ هیأت وزیران سازمان‌های آتش‌نشانی باید بر اساس محدوده جغرافیایی و به تشخیص ستاد مدیریت بحران در اطفای حریق شرکت کنند.

وی  عشایر را یکی از حافظان اصلی طبیعت و عوامل پیشگیری از حریق دانست و گفت: بریدن سرشاخه‌های درختان جهت تغذیه دام باعث جاگذاری شاخه‌ها و هیزم خشک در پای درختان می‌شود که امور عشایری با فرهنگ سازی و آگاه‌سازی جلوی این کار را بگیرد.

هژبری ادامه داد : منابع طبیعی به طور مستمر وضعیت جوی، وزش باد، وضعیت حرارت و... را پایش کند و با استفاده از سامانه‌های هشدار دهنده و تحلیل وضعیت عرصه‌ها، پیش‌بینی وقوع حریق در نقاط بحرانی را در دستور کار قرار دهد.

وی مطرح کرد : هماهنگی دستگاههای اجرایی و نیروهای مردمی از مهم ترین موضوعات کلیدی در پیشگیری و اطفای حریق بوده و لازم است جلسات انگیزشی و توجیهی با گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد و گروههای جهادی برگزار شود و بانک اطلاعاتی آنها تهیه و در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار