مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز اعلام کرد: اکنون ۲۶ هزار و۱۸۳ کارگر ساختمانی این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و از خدمات بیمه بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ 05 May 2024

به گزارش «تابناک البرز» داود سعدزاده مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت: کارگران بخش بزرگی از بیمه‌شده‌های اجباری در سازمان تامین اجتماعی هستند که شمار آنان در استان البرز به ۳۷۵ هزار و ۶۸۰ نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: طبق قانون، کارگر ساختمانی فردی است که به نحوی در رابطه با ایجاد یا توسعه ساختمان، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و تخریب ساختمان به‌طور مستقیم مشغول به کار بوده و مشمول مقررات خاص از نظر بیمه بازنشستگی نیز نباشد.
به گفته سعدزاده، یکی از شروط بیمه کارگران ساختمانی، اخذ کارت فنی مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است؛ یعنی به عبارتی شناسایی و پذیرش کارگر ساختمانی منوط به ارائه کارت مهارت

آنچه کارگران ساختمانی باید بدانند.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز گفت: در فواصل زمانی برنامه‌ریزی شده از طریق این اداره کل برای احراز اشتغال کارگران ساختمانی استان بازرسی‌های لازم صورت می‌گیرد تا افرادی که مشمول قانون بیمه هستند از خدمات لازم بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به زمان انقضای کارت مهارت کارگران بیان کرد: پس از انقضای دوره اعتبار کارت فنی کارگران ساختمانی، پذیرش دوباره آن‌ها برای بهره‌مندی از خدمات تامین اجتماعی منوط به تمدید دوره اعتبار کارت مذکور توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تایید اشتغال در شغل کارگر ساختمانی است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز در ادامه با اشاره به ارائه خدمات مختلف تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی، گفت: تمام تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت مندرج در قانون شامل کارگران ساختمانی می‌شودالبته باید شرایط لازم مندرج در قانون را داشته باشند؛ به‌عنوان مثال در صورتی که پروانه ساختمانی محل کار کارگران اعتبار داشته باشد مشمول حوادث ناشی از کار می‌شوند.
سعدزاده تاکید کرد: بر اساس ماده ۸۰ قانون ازکارافتادگی؛ اگر حین کار حادثه‌ای برای کارگر ساختمانی پیش آید درصورتی که محل کار، مجوز‌های لازم را داشته باشد کارگر می‌تواند از مزایای از کارافتادگی کلی یا جزیی و غرامت نقص مقطوع استفاده کند.
وی افزود: کارگران ساختمانی مانند سایر بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی می‌توانند طبق قانون از مزایای مستمری بازنشستگی و بازماندگی بهره‌مند شوند.
سعدزاده گفت: خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در استان البرز از طریق ۹ شعبه اصلی، یک شعبه اقماری و هفت واحد کارگزاری انجام می‌شود.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان البرز افزون بر یک میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۶۷ نفر است که از این تعداد، ۵۵۸هزار و ۴۳۱ نفر بیمه شده اصلی و ۲۰۸ هزار و ۷۴۵ نفر مستمری‌بگیر اصلی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار