نخستین دوره مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور انتخابی تیم ملی به میزبانی شهرستان ملایر از امروز ششم‌ اردیبهشت ماه به مدت پنج روز با حضور ۲۳۰ ورزشکار، ۳۰ مربی و سرپرست و ۳۰ داور رسمی ستاره دار برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵ 25 April 2024

نخستین دوره مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور انتخابی تیم ملی به میزبانی شهرستان ملایر از امروز ششم‌ اردیبهشت ماه به مدت پنج روز با حضور ۲۳۰ ورزشکار، ۳۰ مربی و سرپرست و ۳۰ داور رسمی ستاره دار برگزار خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : "سعید دهقانی آزاد" رئیس هیات بوکس همدان در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به آغاز نخستین دوره مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور انتخابی تیم ملی به میزبانی شهرستان ملایر اظهار کرد : این مسابقات به یاد زنده یاد «محمدامین روستایی» نایب قهرمان مسابقات بوکس کشور و عضو تیم ملی بوکس برگزار می شود و ۳۱ استان کشور به اضافه جزیره کیش و توابع تهران در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: تیم استان همدان با ۱۳ وزن و استان های دیگر با هفت وزن و پایین تر( با توجه به قابلیت ها و قهرمانی های قبلی هر استان) در این مسابقات شرکت می کنند.

دهقانی آزاد تصریح کرد: این میزبانی در این سطح برای نخستین بار در ملایر اتفاق می افتد، و افتتاحیه این مسابقات امروز ساعت ۱۵ برگزار و پس از آن بلافاصله مسابقات آغاز می شود.

وی از حضور رئیس فدراسیون بوکس برای فینال مسابقات خبر داد و افزود : در استان همدان حدود ۲۰۰۰ بوکسور با ۷۰ مربی فعالیت می کنند و در این رشته چند قهرمان آسیا داشتیم.

رئیس هیات بوکس همدان اظهار امیدواری کرد و گفت :بوکسورهای استان همدان در ۱۳ وزن از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند و طی دو ماه گذشته چندین بازی تدارکاتی با استان های کرمانشاه ،زنجان ،لرستان و گیلان برگزار شده است و با کمک خداوند و همت ورزشکاران بر روی سکو خواهیم ایستاد.

دهقانی آزاد با اشاره به حضور پدر مرحوم روستایی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان استان همدان در مسابقات کشوری اضافه کرد :مرحوم «محمدامین روستایی» نائب قهرمان کشور بود و برای قهرمانی آسیا آماده می شد که متاسفانه این اتفاق برایش افتاد.  

وی در ادامه سخنان خود گفت : این مسابقات در این سطح برای نخستین بار در ملایر به مدت شش شب و پنج روز با حضور ۲۶۰ نفر برگزار خواهد شد.


حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر

"داریوش زهره وندی" رئیس هیئت بوکس شهرستان ملایر با اشاره به میزبانی ملایر در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور عنوان کرد : ۲۳۰ ورزشکار، ۳۰ مربی و سرپرست و ۳۰ داور رسمی ستاره دار و ۳۰ مهمان ویژه از روسای هیئت های استان‌ها و مسئولان فدراسیون و در مجموع حدود ۳۰۰ نفر در این مسابقات حضور دارند.

وی با اشاره به سابقه ۵۰ ساله ورزش بوکس در ملایر افزود : در حال حاضر در ملایر سه سالن بوکس با سه رینگ شامل یک سالن برای بخش خصوصی، سالن فراجا و سالن بوکس مجموعه تختی وجود دارد.

رئیس هیئت بوکس ملایر با اشاره به فوت مرحوم روستایی قهرمان کشور و عضو تیم ملی جوانان خاطرنشان کرد : این مسابقات با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم روستایی برگزار خواهد شد.

زهره وندی با بیان اینکه هزینه برگزاری این مسابقات حدود یک میلیارد تومان است، اظهار داشت: فدراسیون بوکس قول مساعدت به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای برگزاری این مسابقات را دادند.

وی تصریح کرد : ۱۰ تیم بوکس، ۱۰ مربی فعال در سه سالن ورزشی و ۳۰۰ بوکسور فعال در چهار رده نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سطح شهرستان ملایر وجود دارد.

زهره وندی ادامه داد : دو ورزشکار ملایری که یکی از آنها برادر مرحوم روستایی است، در این مسابقات شرکت خواهند کرد

 

عدم وجود خوابگاه ورزشی مناسب مهمترین عامل از دست دادن میزبانی مسابقات ورزشی در ملایر

"حمیدرضا سپهری نیا" رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر نیز ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم روستایی گفت: رشته بوکس جزء رشته هایی است که ورود به آن نیازمند جسارت، ممارست، تمرین و توانمندی های خاص است و «محمدامین روستایی» ورزشکاری از یک خانواده ورزشی و فردی جسور و با انگیزه بود که متاسفانه به دلیل یک سانحه ورزشی فوت کرد.

وی افزود : پیگیر بودیم تا مراسم یادبودی برای مرحوم روستایی برگزار کنیم و مسابقات شهرستانی و استانی بوکس به میزبانی ملایر برگزار شد اما جای میزبانی مسابقات کشوری به یاد این مرحوم خالی بود.

سپهری نیا در ادامه گفت : ابتدا قرار بود این مسابقات اوایل اسفند ماه برگزار شود که بدلیل برگزاری انتخابات و آغاز ماه مبارک رمضان، به تیر ماه و پس از برگزاری امتحانات مدارس و دانشگاه ها موکول شد اما با توجه به پیش رو بودن مسابقات آسیایی و اینکه این مسابقات انتخابی تیم ملی است، در نهایت به این تاریخ رسیدیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر مطرح کرد : عدم وجود خوابگاه ورزشی در خور شان و مناسب در شهرستان ملایر مهمترین عامل از دست دادن میزبانی مسابقات ورزشی در شهرستان است .

وی گفت: میزبانی مسابقات ورزشی سبب تقویت گردشگری، شناخت استعدادهای شهرستان و ایجاد نشاط در سطح شهر می شود.

سپهری نیا بیان کرد : به همت فرماندار ویژه ملایر تمام ظرفیت‌های موجود دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش استفاده و مشکل خوابگاه و اسکان ورزشکاران تا حدودی حل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار