معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷ 24 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، کاظم دبیر ۵ اردیبهشت در کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی یکی از معضلات کشور‌های در حال توسعه را از خود بیگانگی و در مقابل این از خودبیگانگی، خودآگاهی را بهترین کلمه دانست و افزود: هویت‌بخشی و هویت‌شناسی برای بازگشت به خویشتن اساسی‌ترین موضوع است.

وی افزود: جمع‌آوری، حفظ و نگهداری این هویت برای آگاه‌کردن و شناساندن آن به نسل جدید موثر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل با اشاره به باور‌های قومی و قبیله‌ای، زبان مادری، مذهب، ادبیات و حماسه‌ها به عنوان بخشی از هویت و تاریخ، گفت: این هویت علاوه بر اینکه در زمینه فرهنگی کارکرد دارد، در بحث سیاسی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین موارد در خصوص هویت شناسی، کمک گرفتن از موزه‌هاست که شامل آداب، سنن و فرهنگ است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل موزه‌ها را موثر در آموزش نسل جدید، تشدید حس تعلق‌خاطر و احساس خوب به گذشته، تربیت، منزلت قومی و ملی و خودآگاهی دانست و اشاره کرد: تولید، بازتولید و بازنمایی هویت از اهداف این کنفرانس می‌باشد.

وی با اشاره به جایگاه استان اردبیل در میان ۱۰ استان برتر در بحث گردشگری و دارای تاریخ فاخر، معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ آنرا حائز اهمیت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه را امری مهم برای نیل به این هدف دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل ابراز امیدواری کرد: مقاله‌های رسیده به کنفرانس از لحاظ کمی و کیفی باعث رشد شود و در بحث اجرایی نیز کارکرد داشته باشد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار