قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گستره پوشش شبکه ارتباطی و اینترنتی روستاهای خوزستان در دولت مردمی سیزدهم به ۹۵ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲ 24 April 2024

تابناک خوزستان: امیر لاجوردی چهارشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح ملی فیبر نوری در محل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: در ابتدای شروع به کار دولت انقلابی سیزدهم ۸۵ درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی و اینترنتی بودند که این رقم در حال حاضر به ۹۵ درصد پوشش رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم زیر پوشش قرار دادن نقاط کور جاده‌ای افزود: پوشش آنتن‌دهی در استان به ویژه برای مسافران راهیان نور و اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است.

لاجوردی ادامه داد: در برخی از نقاط کور از نسل ۲جی استفاده می‌شود که باید به نسل سه و یا چهار ارتقا داده شود.

۹۷ درصد معاملات مالی کشور در بستر الکترونیک است

لاجوردی ادامه داد: ۹۷ درصد معاملات پولی و بانکی کشور بر بستر الکترونیک انجام می‌شود و ایران جزو سه کشور اول دنیا در استفاده از این ظرفیت است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در حوزه شبکه ثابت نیز عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد و لازمه پیشرفت در این حوزه ایجاد رقابت است.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و استانداری خوزستان برای اجرای طرح ملی فیبر نوری نهایت همکاری را داشته باشند اظهار کرد: برای هر اپراتور مدت زمان سه ماهه اجرای تعهد در نظر گرفته شده که در صورت انجام ندادن اپراتور جریمه خواهد شد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: رییس جمهور دستور دادند که نحوه اجرای طرح فیبر نوری در استان‌ها به ایشان گزارش داده شود.

لاجوردی اظهار کرد: اجرای این طرح متوسط سرعت اینترنت خانگی را از ۱۰ مگابیت بر ثانیه به هزار مگابیت افزایش می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: این طرح مورد تاکید استاندار و در جهش تولید و اقتصاد استان اثر گذار است.

محمد خانچی اظهار کرد: امروز همکاری بین اپراتورها و شهرداری‌های استان برای اجرای این طرح عملیاتی شد و از هفته آینده این طرح در استان وارد فاز اجرا خواهد شد.

طرح ملی فیبرنوری به منظور پوشش شبکه تمامی استان‌ها براین بستر از امسال آغاز شده است.

منبع/ایرنا

برچسب ها: ارتباطات ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار