کد خبر: ۱۱۶۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷ 24 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، ر فروردین ماه امسال: یش از 587 ميليون و 432 هزار كيلو وات ساعت انرژي خالص در نيروگاه‌ ‌نكا توليد شد

 مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا از تولید بیش از 587 میلیون و 432 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در فروردین ماه امسال در نيروگاه شهيدسليمي نکا خبر داد.

 نوراله ادبی فیروزجائی با اعلام این خبر افزود: در این ماه بیش از 61 درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و حدود 39 درصد در واحدهاي بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

 وی گفت: در طول این ماه واحد یک بخار طبق برنامه به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، 3 واحد دیگر بخار نیز مجموعاً به مدت 36 روز جهت انجام تعمیرات میاندوره ای و تعمیرات غیرمترقبه و واحد یک گازی نیز به مدت 15 روز برای انجام بازدید دورهای و تعمیرات غیر مترقبه در مدار تولید نبودند.

 ادبی همچنین با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحدهای نیروگاهی برای توليد پايدار انرژي در تابستان، گفت: از 14 برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقاء ميزان آمادگي واحدها جهت تولید پایدار انرژی مورد نياز شبكه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون 10 برنامه تعمیراتی و نیز پروژه تعویض لوله های سقف بویلر واحد 2 بخار به سرانجام رسید و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندورهای واحد 3 بخار و پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخاری بیوقفه در حال انجام است و پیش بینی می شود تا قبل از شروع روزهای اوج مصرف با انجام همه برنامه های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحدها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.

نيروگاه 45 ساله شهيدسليمي نکا شامل 4 واحد بخار، 2 واحد گازي و يک واحد بخار در بلوک سيکل ترکيبي است که با انجام برنامه ها و پروژه های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالشها و محدودیت های تولید می تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار