معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن تاکید بر ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین در حوزه طرح های عمرانی، از برنامه ریزی به منظور توسعه استفاده از بتن آسفالتی (RCC) و روسازی بتنی در برخی از معابر پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 12 October 2015
مهندس علیرضا جاوید که در سیزدهمین همایش روز بتن سخن می گفت، با اشاره به اینکه روسازی های آسفالتی در کشورهای پیشرفته دنیا به تدریج جای خود را به انواع روسازی های بتنی می دهند، گفت: هرچند برخی از کارکردهای مخلوط های آسفالتی غیر قابل چشم پوشی است اما ملاحظات فنی و زیست محیطی ایجاب می کند استفاده از بتن به تدریج در پروژه های روسازی معابر شهر تهران توسعه یابد. 

وی با بیان آنکه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با خریداری یک کارخانه تولید بتن آسفالتی (RCC)، قابلیت تولید انبوه این محصول را پیدا کرده است، گفت: امسال بخشی از مسیر کندروهای بزرگراه آزادگان و همچنین برخی از مسیرها و ایستگاه های خطوط اتوبوس تندرو با استفاده از آن مرمت خواهند شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به انتخاب بزرگراه طبقاتی صدر به عنوان طرح برتر بتنی در همایش سالیانه انجمن بتن ایران، ارزیابی و بررسی پروژه های شهری را اقدامی در جهت اثرگذاری بیشتر این پروژه ها دانست و افزود: بررسی کارشناسانه پروژه های عمرانی در مقطع زمانی پیش از اجرای آنها، سبب جمع بندی آرا و نقطه نظرات مختلف و نیل به هدف مطلوب اجرایی خواهد شد.

مهندس جاوید احداث 11 کیلومتر بزرگراه طبقاتی در مدت زمان کمتر از 27 ماه را، اقدامی کم نظیر در تاریخ طرح های عمرانی کشور دانست و با بیان آنکه اجرای این پروژه در کنار برخورداری از مدیریت فنی و تخصصی، استفاده از مشاوران مناسب و بهره گیری از روش های پیشرفته تامین مالی، حاصل حضور و پیگیری مستمر مدیریت شهری بوده است، گفت: اجرا و بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر در کنار منافع مختلف ترافیکی، سبب جمع آوری دکل های برق فشار قوی از رفیوژ میانی بزرگراه صدر شد و به این ترتیب به مدد اجرای یک پروژه عظیم عمرانی، سایه تاثیرات مخرب دکل ها از سر شهروندانی که به طور روزانه از این بزرگراه تردد می کردند و همچنین شهروندان ساکن محلات حاشیه بزرگراه صدر برداشته شد.

مشاور شهردار تهران در امور طرح های جامع و تفصیلی شهر تهران، احداث تونل 6 کیلومتری تاسیسات شهری در مدت زمان 6 ماه را، از دیگر برکات اجرای پروژه بزرگراه طبقاتی صدر دانست و با بیان آنکه جزئیات طراحی و اجرای این تونل 6 کیلومتری همچنان می تواند در نشست های تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، یادآور شد: ساخت این تونل نشان داد که بهره گیری از فضاهای زیر سطحی و ایجاد تونل های مشترک تاسیساتی می تواند وضعیت در هم تنیده و نامناسب شبکه های تاسیساتی شهر تهران را بهبود بخشیده و تامین کننده بخشی از ملاحظات زیست محیطی و سلامت محور در این زمینه باشد.

گفتنی است سیزدهمین همایش روز بتن همزمان با هفتمین کنفرانس ملی بتن، به همت انجمن بتن ايران و با همكاري وزارت راه و شهرسازي و انجمن علمی بتن ایران در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار