اخیراً مواردی از عملکرد بانک های استان فارس فاش شد که به واقع تکان دهنده است.بانک‌های استان فارس حدود 10 هزار میلیارد تومان از پول مردم فارس را به بیرون استان فارس سوق دادند و در همین راستا یکی از بانک ها دو سوم سرمایه خود را از استان فارس خارج کرده است!!!
کد خبر: ۱۱۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 12 October 2015
چند ماهی است که در استان فارس همه از عملکرد ضعیف بانک ها در این استان می گویند.از مسئولان دولتی تا تولید کنندگان و نمایندگان مجلس.

به گزارش تابناک فارس:این گلایه ها زمانی تأمل برانگیز شد که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در یک سخنرانی در مرداد ماه سال جاری، بیش از 68 درصد مشکلات صنایع و صنعتگران را ناشی از عملکرد بانک‌ها دانست و انگار این موضوع آنقدر جدی بوده که وزیر صنعت، معدن و تجارت، دستور داده عملکرد بانک‌های استان‌ها در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می‌شود.

گلایه هایی بود در مورد اینکه بانک ها پای روی گلوی صنعتگران گذاشته اند و در استان فارس به نسبت دیگر استان ها تسهیلات کمتری به تولیدکنندگان داده می شود.

اما اخیراً مواردی از عملکرد بانک های استان فارس فاش شد که به واقع تکان دهنده است.این خبر آنقدر ناراحت کننده بود که صدای نماینده شیراز در مجلس و همچنین مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب را در آورد.

ذوالانوار،نماینده شیراز در مجلس با انتقاد از عملکرد اکثر بانک های استان مدعی شد که بانک‌های استان فارس حدود 10 هزار میلیارد تومان از پول مردم فارس را به بیرون استان فارس سوق دادند و در همین راستا یکی از بانک ها دو سوم سرمایه خود را از استان فارس خارج کرده است!!!

به نظر می رسد که کلیت این فاجعه اقتصادی در استان فارس واقعیت داشته باشد.چرا که جلیل حجازی،
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب هم در جریان انعقاد تفاهم نامه مدیریت شعب بانک مسکن استان فارس با شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در شیراز گفت:در بسیاری از موارد شاهد هستیم که سرمایه های استان فارس به بانک های دیگر استانهای کشور انتقال می یابد...

این در حالی است که صنعت نیمه جان استان فارس تشنه ی قطره ای تسهیلات و اعتبارات بانکی است و تولید کنندگان مدام از فشار بانک ها برای اخذ معوقاتشان می گویند.

این خروج سرمایه از استانی صورت می گیرد که یکی از بالاترین نرخ های بیکاری در کشور را دارد و اگر سخن نماینده شیراز مبنی بر خروج 10 هزار میلیارد سرمایه از بانک های استان صحت داشته باشد متصور شوید که با این پول چند بیکار ساغل می شوند...

به امید برچیده شدن دشواری ها (اگر خدا بخواهد)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار