کوچ زنبورداران از مناطق سردسیری به جنوب استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 08 October 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: نخستین کوچ زمستانی از سمت شمال فارس و استان های اصفهان ، چهار محال بختیاری ،کهکیلویه بویر احمد به مناطق گرمسیری شهرستان خنج در جنوب فارس آغاز شده است .

مهاجرت کلنی زنبورهای عسل به استان فارس همه ساله از اواسط مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد و بازگشت آنها از اوایل اردیبهشت ماه است .

اسلامی با بیان این که زنبورداران به واسطه شرایط مناسب مناطق گرمسیری شهرستان خنج و بارش های باران در هفته های گذشته و وجودجنگل های کنار وگونه های گیاهان شهد دار طیب گرمسیری همه ساله به این شهرستان کوچ می کنند گفت: در حال حاضر 207 زنبوردار با60 هزار کلونی زنبور به این شهرستان کوچ کرده اند و پیش بینی می شود این رقم تا پایان فصل مهاجرت به 330 زنبور دار و صد هزار کلنی افزایش یابد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج افزود : پیش بینی می شود در پاییز امسال بیش از 250 تن عسل کنار در شهرستان خنج برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از کشورعرضه شودکه تا پایان سال این میزان تولید به 400تن برسد .

وی افزود : افزایش جمعیت کلنی ، تعداد کندوها و افزایش تولید عسل با کیفیت و فرآورده های آن از اهداف مهاجرت زنبورداران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار