رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبات شیوع کرونا در این استان طی ۲ هفته اخیر، گفت: بر این اساس باید اعلام کرد که موج پنجم کرونا در استان به کف خود رسیده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 22 October 2021

مجید شیرانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چنانچه طی ۲ هفته متوالی، شیوع کرونا با تغییرات قابل توجهی روبرو نشود و در وضعیت باثباتی قرار گیرد می‌توان گفت که موج شیوع کرونا به کف خود رسیده است که چنین وضعیتی در استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اگر چه در هفته‌های اخیر شیوع کرونا در استان با افت‌وخیزهای ناچیزی روبرو بوده است اما با شیب بسیار ملایم رو به کاهش در حرکت بوده و در وضعیت باثباتی قرار دارد.

شیرانی با بیان اینکه تاکنون هیچ علامتی حاکی از شکل‌گیری موج ششم کرونا در استان گزارش نشده است، تصریح کرد: چنانچه مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری به کار گیرند و جمعیت بیشتری نسبت به کرونا واکسینه شود امید می‌رود موج شدیدتری نسبت به موج پنجم پیش‌رو نخواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در عین حال از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌ها در استان به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته که این موضوع نگرانی اصلی متولیان بهداشت و درمان است.

شیرانی به روند اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت استان دُز نخست و ۵۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که با توجه به استقبال مطلوب مردم استان پیش‌بینی می‌شود کمتر از یک ماه دیگر بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان به طور کامل واکسینه شده باشند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۹ مهر ۲۳۲ هزار و ۲۲۹ مورد تست تشخیص مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده است که بر اساس آن ۸۲ هزار و ۱۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سامان، بن، کوهرنگ، خانمیرزا و اردل در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار