فرماندار کوهرنگ از آغاز عملیات خاکبرداری و بازسازی خانه‌های زلزله‌زده این شهرستان خبر داد و گفت: در مرحله نخست بازسازی ۸۵ خانه مسکونی در بخش بازفت در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 22 October 2021

مرتضی زمانپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد بازسازی خانه‌های زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش بازفت تشکیل شده و تلاش می‌شود تا هرچه سریع‌تر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده و آوار شده را بازسازی تا قبل از بارش‌های فصل سرما به مردم تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ واحد مسکونی در شهرستان کوهرنگ نیاز به بازسازی دارد، تصریح کرد: در مرحله نخست ۸۵ واحد و در گام بعدی سایر واحدهای مسکونی غیرقابل سکونت آواربرداری و بازسازی می‌شود.

زمانپور با اشاره به فعالیت قرارگاه جهادی بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: این قرارگاه از روز شنبه در سه بخش مرکزی، صمصامی و بازفت شهرستان نیز فعال می‌شود تا عملیات بازسازی خانه‌های مسکونی تسریع شود.

فرماندار کوهرنگ در خصوص نحوه تامین هزینه‌های بازسازی خانه‌های مسکونی تخریب شده، گفت: بر اساس طراحی‌های موجود مقرر شد تا خانه‌های مسکونی به مساحت بین ۶۰ تا ۷۰ مترمربع زیربنا احداث شود که بخشی از هزینه‌ها از محل مدیریت بحران و بخشی از سوی بسیج سازندگی کشور تامین ‌شود و چنانچه مالک بخواهد بیشتر از آن بنا احداث کند باید مابقی هزینه‌ها را خودش تقبل کند.

زمانپور با اشاره به اسکان اضطراری ۲۰۰ خانوار در چادرهای هلال‌احمر، افزود: با توجه به سرد شدن هوا و ضرورت تامین مکانی مناسب برای این خانوارها، پیگیری برای خانه‌های استیجاری در دستور کار قرار دارد و با تامین اعتبار در سریع‌ترین زمان عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود وخسارت‌های زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری را تشدید کرد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا تعدادی از خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان تویع شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار