تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: بازاریابی و فروش تولیدات و محصولات فعالیت های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و مشاغل خرد خانگی در این استان با کسب و کارهای الکترونیکی، بزودی بصورت دیجیتالی ساماندهی و عرضه می شود.
کد خبر: ۴۹۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 13 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حسین عنایتی در اولین کارگروه تخصصی توسعه و توانمندسازی اقتصاد دیجیتال در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با تغییر تکنولوژی سبک و کیفیت زندگی متحول و به سمت و سوی دیجیتالی سوق یافته است.
به گفته وی، با راه اندازی و گسترش روز افزون کسب و کارهای الکترونیکی و اینترنتی، فعالیت های جزیره ای اقتصادی باید به سمت کسب و کار و تجارت الکترونیک سوق یابد.
عنایتی مدعی شد: سهم اقتصاد دیجیتال سال 2016 دنیا حدود 29 درصد کل تولیدات اقتصادی را شامل می شد و این درحالی است که این رقم در ایران 8.2 درصد است.
وی گفت: راه اندازی کسب و کارهای الکترونیکی، تجارت الکترونیک، هوش تجاری، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت زنجیره تامین و برنامه ریزی منابع بنگاه ها از محورهای فعالیت اقتصاد دیجیتال است.
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حذف موانع ورود تولید به بازار، افزایش قدرت مصرف کننده برای مقایسه و انتخاب کالا، کاهش هزینه مبادلات، صرفه جویی در زمان و مکان و بزرگتر کردن بازارهای فروش از مزایای اقتصاد دیجیتال است.
عنایتی ادامه داد: فراهم بودن زیرساخت های پشتیبانی اعم از استفاده از فناوری اطلاعات، فراهم بودن بستر فرآیندهای کسب و کار الکترونیک و مبادلات تجارت الکترونیک از اصول اقتصاد دیجیتال هر منطقه است.
وی گفت: با استناد به گزارش های سازمان ملل متحد، ایران جزو 10 کشور برتر آماده تجارت الکترونیک است.
عنایتی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های فراوانی در تجارت الکترونیک دارد که براساس گزارش های مرکز توسعه تجارت ایران، این استان در کسب و کارهای اینترنتی رتبه 27 کشور را دارد.
عنایتی، راه اندازی پیک شهر اینترنتی و ساماندهی پیک های موتوری موجود، راه اندازی درگاه واحد فروش اینترنتی تولیدات و محصولات الگوی چهارمحال و بختیاری را از برنامه های استان برای رونق اقتصاد دیجیتال دانست.
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در پنج ماه امسال 17 هزار و 281 مورد خرید اینترنتی به ارزش 17 میلیارد ریال انجام شده که این رقم 23 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
عنایتی افزود: با بررسی و مطالعات کارشناسی شرکت پست 6 رشته تولید در چهارمحال و بختیاری شامل صنایع دستی، گیاهان دارویی، فرش و گلیم فرش، گز، بادام و گردو، خوراک ابزیان و حیوانات خانگی قابلیت گسترش فروش و صادرات از درگاه اینترنتی را دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: براساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی با پیشنهاد استاندار مبنی بر رونق اقتصاد دیجیتال، این کارگروه با هدف بررسی مشکلات و راهکارهای ارائه خدمات بهتر به مردم و رونق کسب و کار الکترونیک تشکیل شد.
سیامک سلیمانی اظهار کرد: حذف مرزهای حغرافیایی و حرکت از سمت و سوی اقتصاد سنتی به اقتصاد الکترونیک با توجه به اهمیت گسترش روز افزون فناوری اطلاعات و نقش اساسی آن در اقتصاد الزامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار