به گزارش خبرنگار تابناک از استان چهارمحال و بختیاری، فرودگاه یکی از ظرفیتهای استراتژیک مهم برای هر منطقه است که نقش بی بدیلی در توسعه آن منطقه ایجاد می کند، بدون شک وقتی ارتباط هوایی که یکی از امن ترین و سریع ترین روشهای جابه جایی است، برقرار باشد، تمام مؤلفههای اصلی برای توسعه یک منطقه متاثر خواهد شد.
حضور مستمر مسئولان مهم حاکمیت در استان، رفت و آمد پزشکان و اساتید دانشگاه، حمل و نقل کالاهای مهم و ضروری مانند اعضای بدن(کبد و...) مستلزم داشتن فرودگاه فعال است.
این چند سطر را بیان کردیم تا بگویم همه آن مطالبات گذشته دلسوزان استان برای فعال شدن فرودگاه شهرکرد یک مطالبه به حق و درست بوده است که به کرات در نطق سیاسیون و نوشته های خبرنگاران و فعالان استان خودنمایی می کرده است.
برای مثال استاندار اسبق استان در سال 85 در جریان سفر هیات دولت به استان ادعا کرده بود پروازهای روزانه از شهرکرد به تهران، مصوبه هیئت دولت را دارد که البته بعدا رئیس یکی از شرکت های هواپیمایی برای عدم تمکین به این مصوبه ارتفاع بالای شهرکرد را بهانه کرده بود!
یا در سال 92 از انتهای شهریور تا اواخر سال حتی یک پرواز هم در فرودگاه شهرکرد انجام نشد و فرودگاه شهرکرد عملا تعطیل شده بود؛ نماینده مجلس وقت در این خصوص بیان کرده بود مسولان دولت قبلی و فعلی(دولت های دهم و یازدهم) عزمی برای فعال شدن فرودگاه شهرکرد ندارند.
در نتیجه ای که در سالیان گذشته و به خصوص در دولت سیزدهم اتفاق افتاد رونق فرودگاه شهرکرد و توسعه پروازهای آن است؛ افزایش پروازهای تهران شهرکرد تهران از دو پرواز به هشت پرواز در هفته؛ همچنین یکی از مهم ترین مطالبات مردم استان به ویژه مهندسان و کارگران استان یعنی پرواز شهرکرد عسلویه شهرکرد نیز در فرودگاه شهرکرد ایجاد شد.
عزم دولت سیزدهم برای ایجاد پرواز مشهد، کویت و عتبات و توسعه باند فرودگاه برای نشست و برخواست متناسب با هواپیماهای 5 پیکر نیز جزو برنامه های اصلی و مهم دولت سیزدهم بود که امیدواریم در آیندهای نزدیک در دولت چهاردهم محقق شود و یکی از زیرساختهای اساسی برای توسعه استان فراهم بشود.
انتهای پیام/س