کاشت ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع گل فصلی در شهرکرد، صدور موافقت اصولی راه‌اندازی یک اقامتگاه بوم‌گردی، ارتقای کیفی تولید نان با آموزش نانوایان و توزیع ۴۷۰ بسته حمایتی در شهرستان بروجن از مهم‌ترین خبرهای روز جمعه ۱۶ مهرماه چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر: ۹۹۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 08 October 2021

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: در نیمه نخست امسال ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع گل بهاره و تابستانه در بلوارها، میدان‌ها، رفیوژها، تقاطع‌های هندسی و پارک‌های مرکز چهارمحال و بختیاری کاشته شد.

سید رضا هاشمی تاکید کرد:‌ این گل‌ها از گونه‌های جعفری، آهار، اطلسی ایرانی و ژاپنی، مُروارید، میمون، ابری، همیشه بهار و آشلانتوس بوده است.

وی افزود: این اقدام با ۶۳ هزار و ۹۵۳ گلدان گل در پارک‌های شهر، ملت، لاله، بوستان مادر، میدان‌های معلم، شهدا، انقلاب، رسالت و ولایت و همچنین بلوارهای ۱۷ شهریور، کوی پلیس و ورودی شرقی شهرکرد انجام شد.

هاشمی تصریح کرد:‌ عملیات کاشت گل‌های فصلی هر ساله متناسب با شرایط آب و هوایی در سطح بوستان‌ها، میدان‌ها و بلوارهای اصلی انجام و با توجه به ظرافت و تنوع رنگ باعث بهبود سیمای شهری می‌شود.

وی یادآور شد: از شهروندان تقاضای می‌شود برای حفظ زیبایی سیما و منظر شهری،‌نسبت به مراقبت از گل‌ها و پرهیز از تردد در باغچه‌های فضای سبز شهری با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد همکاری کنند.

موافقت اصولی راه‌اندازی یک اقامتگاه بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک اقامتگاه بوم‌گردی از سوی بخش خصوصی در این استان صادر شد.

مهرداد جوادی تأکید کرد: برای راه‌اندازی این اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان لردگان سه میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال مستقیم سه نفر فراهم می‌شود.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان "بهشت بوم‌گردی ایران" معروف شده است.

۴۷۰ بسته حمایتی در شهرستان بروجن توزیع شد
فرماندار بروجن گفت: ۴۷۰ بسته حمایتی در این شهرستان در قالب رزمایش همدلی و احسان توزیع شد.
مسعود ملکی تاکید کرد: ارزش مالی بسته‌های معیشتی توزیع شده بین نیازمندان شهرستان بروجن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.
وی افزود: این بسته‌های معیشتی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تهیه و بین خانواده‌های نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهرستان بروجن توزیع شد.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آموزش نانوایان باعث ارتقای کیفیت تولید نان می‌شود

فرماندار بن گفت:‌ آموزش نانوایان، تجهیز کردن نانوایی‌ها و کاهش دخالت دست از عوامل ارتققای کیفیت تولید نان به‌شمار می‌رود.

کیانوش نادری در حاشیه بازدید از تعدادی نانوایی در بن تاکید کرد: پخت نان با حرارت غیرمستقیم باعث رعایت بیشتر بهداشت و ارائه خدمات سریع‌تر به مشتریان می‌شود.

وی افزود: در این راستا نانوایی‌های متخلف شناسایی، به مراجع قضایی معرفی و سهمیه آرد دولتی آنان قطع می‌شود.

نادری تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۳ واحد نانوایی در شهرستان بن فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۲ واحد شهری و ۶ واحد روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار