رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت واحدهای مرغداری گفت: در نیمه نخست امسال جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان ۱۸ درصد افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۹۹۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳ 08 October 2021

عطاءالله ابراهیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در نیمه نخست امسال هشت میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۷۶ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان انجام شده است.

وی افزود:‌ از این میزان جوجه‌ریزی یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۸۹۸ قطعه در فروردین، یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۶۳۷ قطعه در اردیبهشت، یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۷۰۰ قطعه در خرداد، یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۳۰ قطعه در تیر، یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۸۸۱ قطعه در مرداد، یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۱۰ قطعه در شهریور و ۳۰۲ هزار و ۵۲۰ قطعه از ابتدای مهرماه تاکنون بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: این میزان جوجه‌ریزی تولید ۱۵ هزار و ۱۹۸ تن گوشت مُرغ به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی مردم را به‌دنبال دارد.

وی یادآور شد: تاخیر در تخصیص نهاده‌های دامی به‌ویژه ذرت در سامانه بازارگاه، تاخیر در حمل نهاده‌های دامی از مبادی ورودی کشور پس از خرید از سامانه بازارگاه (تاخیر ۱۰ روز تا بیش از یک ماه)، فروش جوجه یک‌روزه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب دولتی، افزایش بهای مؤلفه‌های مرتبط با پرورش مُرغ شامل کرایه حمل، پشت بارنامه از مشکلات مرغداران است.

به گفته وی، بیمه و مکمل‌ها، کیفیت پایین جوجه‌های یک‌روزه گوشتی، دارو و واکسن، درگیری واحدهای تولیدی با انواع بیماری‌ها و افزایش تلفات و معدوم‌سازی برخی آن‌ها، ‌پایین بدون کیفیت نهاده‌های تغذیه‌ای، وزن‌گیری پایین جوجه‌های پرورشی، افزایش ضریب تبدیل واحدهای پرورشی و افزایش قیمت تمام شده از دیگر مشکلات بخش طیور است.

به گزارش ایرنا،هم‌اکنون یک‌هزار و ۸۷۴ تن سویا، ۲ هزار و ۹۹۲ تن جو و ۲ هزار و ۷۰۰ تن ذرت در انبارهای استان موجود است.

چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار