مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای هوای استان از روز شنبه هفدهم شهریورماه با کاهش مواجه می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳ 08 October 2021

مهران چراغ‌پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: دمای هوای چهارمحال و بختیاری در روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش‌رو یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و خاک و غبار محلی در روزهای اخیر افزود:‌ این عامل باعث کاهش دید افقی تا هشت کیلومتر در استان شد اما روز جمعه از شدت آن کاسته می‌شود.

چراغ‌پور توصیه کرد: کشاورزان برای جلوگیری از هرگونه خسارت سرمازدگی، نسبت به برداشت محصولات خود به‌ویژه ذرت، لوبیا و تولیدات جالیزی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در حالی وارد سال آبی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ شده است که با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی گذشته روبرو بوده و دومین استان کم‌بارش کشور اعلام شده است.

خشکسالی‌های اخیر از سال آبی ۱۳۸۶ – ۱۳۸۵ در این استان آغاز شده و در طول این سال‌ها بین یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیمتر کمبود بارش در استان گزارش شده که برابر نبود هیچ بارشی به‌مدت ۲ سال است.

۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار