امام جمعه موقت شهرکرد:
امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه دولت باید سیاست‌های خود را در رابطه با آب تغییر دهد، گفت: سیاست‌های غلط کشور در حوزه آب از جمله جانمایی غلط صنعت، ویرانی محیط زیست و فرونشست زمین بخاطر برداشت‌های بی رویه باید تغییر کند.
کد خبر: ۹۹۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 08 October 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: هر فعالیتی در کشور زیر سایه امنیت پایدار ایجاد می‌شود، بدون امنیت پایدار امکان فعالیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... وجود ندارد.

وی افزود: ایجاد کنندگان و پدیدآورندگان امنیت در کشور ما نیروی انتظامی است، امنیت پایدار یک جامعه در گرو نیروهای مقتدر، شجاع و جان بر کف است، آنچه که امروز در شمال غرب کشور در حال روی دادن است و رژیم صهیونیستی به دنبال چسباندن خود به مرزهای استراتژی است تنها با اقتدار می‌توان پاسخ آن‌ها را داد.

امام جمعه موقت شهرکرد، با اشاره به جامعه و نیروهای مسلح مقتدر که پشتوانه آن مردم هستند، گفت: این جامعه می‌تواند حرف اول را بزند و آن کشور قوی است و با اطمینان می‌گویم، مقتدرترین و بهترین نیروها را از نظر اعتقادی و پشتوانه مردمی، نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد.

جعفری با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد ناامنی اطراف کشور، گفت: نیروهای مقتدر کشور می‌توانند به خوبی نشان دهند ما در منطقه از چه جایگاهی برخوردار هستیم، نظام جمهوری اسلامی ایران برای اقتدار و حفاظت از مرزهای خود با کسی تعارف ندارد.

وی با اشاره به شکل‌گیری دولت جدید، بیان داشت: باید ساختار دولت به سرعت شکل گیرد، جایگاه‌هایی هنوز در دولت خالی است که باید سریعتر پر شود، باید امید مخدوش شده مردم در دولت جدید بازگردد، رئیس جمهور با قوت تمام کار را شروع کردند و توصیه ما مشخص کردن جایگاه‌های خالی و روشن کردن تکلیف است، امید است با شکل‌گیری کامل هیئت دولت به انتظارات پاسخ داده شود.

جعفری با اشاره به فلسفه وجودی حکومت در اسلام، بیان داشت: اجرای عدالت و دادن حق به حق‌دار فلسفه وجودی حکومت در اسلام است، برای هر امتی پیامبری فرستاده شد که برای برپایی قسط و عدل در جامعه آمدند، دولت جدید با شعار عدالت و ایجاد تحول به میدان آمده است.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار داشت: برای اجرای عدالت در جامعه باید توسعه بر اساس ظرفیت‌های آن منطقه باشد اگر به دنبال دخالت در ظرفیت‌ها باشیم جامعه به سمت عدالت نمی‌رود بلکه باید توسعه مبتنی بر اقلیم‌ها باشد، نکته بعدی اینکه اگر توسعه کشور نامتوازن باشد توسعه نیست بلکه دامن زدن به عقب ماندگی است، توسعه بی‌رویه و خارج از عدالت در کشور چیزی جز خسارت و بی‌عدالتی نیست.

وی با اشاره به ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: بزرگترین ظرفیت این استان منابع آب شیرین است که باید توسعه این استان بر مبنای این ظرفیت باشد.

امام جمعه موقت شهرکرد با چند تذکر در حوزه آب، گفت: بارش‌های مهر 99 تا مهر 1400 کشور به نصف رسید و ما دچار تغییر اقلیم شدیم، وقتی اوضاع این چنین است باید مصرف ما متناسب با وضعیت تعدیل شود، وضعیت آب کل کشور بحرانی است باید به سمت سازگاری با وضعیت تغییر اقلیم حرکت کرد و خود را با شرایط جدید وفق داد.

وی با بیان اینکه وضعیت استان چهارمحال و بختیاری به مراتب بدتر است، خاطرنشان کرد: این استان در ارتفاع است و به دلیل تغییر اقلیم بارش برف کم شده است و چون در ارتفاع هستیم آب ذخیره نمی‌شود، چاره تونل و انتقال آب جدید نیست.

جعفری اظهار داشت: امروز مردم کوهرنگ حداقل‌های آب شرب را ندارند، 28 سال قبل به تعهدات عمل نشده و آن سرزمین ویران شده است، امروز 450 هزار نفر مردم استان مشکل آب شرب دارند، نمی‌توان مردم آب نداشته باشند و به دنبال ایجاد تونل بود، این سرزمین تاب انتقال ندارد و این آبخوان‌ها آخرین نفس‌های خود را می‌کشند.

وی گفت: دولت فرصت اشتباهات را ندارد، سیاست‌های غلط کشور در حوزه آب از جمله جانمایی غلط صنعت، ویرانی محیط زیست و فرونشست زمین بخاطر برداشت‌های بی رویه باید تغییر کند، دولت باید سیاست‌های خود را در رابطه با آب تغییر دهد و توسعه باید عادلانه باشد.

جعفری با اشاره به اینکه ظرفیت این استان تبدل به تهدید شده است، افزود: اجرای عدالت تاوان دارد، امام علی(ع) جان خود را برای عدالت گذاشتند، قطعا سیاست‌های غلط را زیر پا گذاشتن نیاز به شجاعت، عزم و اراده دارد که در رئیس جمهور جدید دیده می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد با تاکید بر اینکه در انتقال آب باید منطق حاکم باشد، ادامه داد: لابی‌گری و قدرت خطرناک است، کسی نمی‌تواند بگوید آب مال ما است بلکه جزو مشترکات است، اما باید تمام نیازهای نقطه مبدا برای انتقال آب در نظرگرفته شود، 450 هزار نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری مشکل آب شرب دارند.

وی با اشاره به راه توسعه این استان، خاطرنشان کرد: این استان اگر بخواهد رشد و توسعه داشته باشد نیاز به دو چیز دارد یکی اتحاد و وحدت که باید از این استان باید یک صدا بلند شود، قطعا تفرقه آفت است.

جعفری ادامه داد: امروز بیشتر از هرچیزی نیاز به یک دل شدن داریم، در دولت جدید برای توسعه استان باید از خود و منافع خود گذشت و مورد دوم برای هر توسعه نیاز به برنامه است، در حوزه پیشرفت استان در برخی محورها برنامه نداشتیم، مثلا در حوزه آب پایدار برای مردم استان 40 سال عقب ماندیم چرا که اگر فکری شده بود پایتخت آب کشور دارای دشت‌های ممنوعه نبود، چرا امروز باید 450 هزار نفر از مردم استان مشکل آب شرب داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر دو اصل توسعه استان یعنی وحدت و برنامه‌ریزی، خاطرنشان کرد: برای ساختن استان و کاهش نرخ بیکاری این استان نیاز به وحدت و برنامه است، امیدوارم خداوند توفیق خدمت صادقانه و شجاعانه به مسئولان بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار