رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه شیوع کرونا در استان همچنان در شیب نزولی قرار دارد اما در حال حاضر ۵۰ بیمار بدحال مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.
کد خبر: ۹۹۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 07 October 2021

مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند شیوع کرونا در بیماران سرپایی، بستری و فوتی همچنان رو به کاهش است و امید است در هفته آینده نیز تعداد بیماران کرونایی بدحال در استان نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: هم‌اینک تعداد بیماران بستری در استان به یک سوم اوج شیوع کرونا رسیده است و چنانچه مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون همراهی خوبی داشته باشند همچنان شاهد کاهش شیوع ویروس در استان خواهیم بود.

شیرانی از شناسایی ۲۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۹ بیمار بستری شدند و ۱۸۷ بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۵۸۷ نفر رسید.

شیرانی با اشاره به واکسینه شدن ۵۰ درصد جمعیت استان در برابر ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: هنوز تا ایمنی کامل جامعه فاصله داریم به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهار ویروس کرونا و کاهش شیوع بیماری بسیار مهم و تعیین کننده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۵ مهر، ۲۲۳ هزار و ۷۶۱ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که از این تعداد ۷۹ هزار و ۴۲۶ نفر مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کیار، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار