امام ‌جمعه شهرکرد:
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام ‌جمعه شهرکرد با تاکید بر معنا یافتن حق و بصیرت در مساله ولایت و پذیرش آن گفت: این شاخصی است که پیامبر اکرم (ص) آن در حدیث ثقلین برای امت اسلام مشخص کردند و امام رضا (ع) نیز آن را از شروط قرار گرفتن در زیر پرچم توحید بیان نموده است.
کد خبر: ۹۹۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ 07 October 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در آیین عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در آستان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد با تسلیت ایام حزن‌انگیز دهه پایانی ماه صفر افزود: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در آخرین روزهای حیات خویش در حدیث ثقلین بر تمسک و پیوند امت اسلام با قرآن و اهل‌بیت تاکید کردند و این ۲ امانت گران‌بها و سعادت ساز را از خود به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه پیوند با کتاب خدا و عترت پیامبر (ص) انسان را از گمراهی و خطا دور نگه خواهد داشت، تصریح کرد: بی‌شک هر فردی که به این ۲ امانت الهی ،تمسک جوید رستگار می‌شوند چرا که چراغ راه بشر و راه رسیدن او به سعادت در قرآن و اهل‌بیت (علیهم اسلام) نهفته است.

نکونام یادآور شد: مردم ایران اسلامی نیز این توفیق و معرفت را یافته‌اند که قرآن را در زندگی خود معنا کنند و در عمل نیز به ندای فرزندی از فرزندان پیامبر اکرم پاسخ دهند که این پاسخ به ندای امام راحل (ره) که شاگرد و پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) است، موجب شکل‌گیری انقلاب اسلامی، راندن طاغوت و دور کردن شر استکبار شده است.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با انقلاب خود تلاش کردند تا حکومت دلخواه حضرت محمد (ص) را شکل دهند و ندای قرآن را به گوش جهانیان برسانند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) تصریح کرد: این امام بزرگوار در حدیثی قدسی، شرط ماندن در زیر پرچم توحید را پذیرش ولایت و تمسک به اهل‌بیت (علیهم اسلام) بیان کرده‌اند و این همان چراغ و درس همیشگی است که امت اسلام با عمل به آن اجازه نمی‌دهند محبت این خاندان از میان آن‌ها برای لحظه‌ای دور شود و آن را به عنوان بالاترین ثروت حفظ می‌کنند.

نکونام با بیان اینکه این روزها سخن از بصیرت و حق‌محوری بسیار شنیده می‌شود، افزود: هر جا سخن از حق است به این معناست که باید مسیر ولایت و امامت را به درستی شناخت و در این راه قدم برداشت.

وی یادآور شد: آنچه امروز جامعه اسلامی را تهدید می‌کند آن است که در عمل به معنای حق و بصیرت، منافع شخصی، گروهی و جناحی با ولایت در تضاد قرار می‌گیرد و عده‌ای این منافع را بر ولایت اولویت می‌دهند و با انواع شبهات سعی در توجیه نظرات خود دارند که در این راه شیطان نیز توجیهات آنان را پرورش داده و زیبا جلوه می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: نتیجه این توجیهات و منفعت‌طلبی‌ها آن است که دل‌ها در همراهی با ولایت سست و ظلمت‌زده می‌شود و در عمل نیز افراد به موضع‌گیری‌های مختلفی دست می‌زند که شرکت نکردن در رای گیری ها و راهپیمایی‌ها و بی‌تفاوتی به دشمنی دشمنان انقلاب، از اثرات آن است.

وی معنای بصیرت را از اقامه نماز و روزه و خدمت به خلق فراتر دانست و افزود: اگر چه این اعمال از لوازم ایمان محسوب می‌شود اما آنچه بصیرت و حق را معنا می‌دهد تنها مسئله ولایت است و بقیه امور در فرع قرار دارند.

نکونام وجود اختلاف‌نظرها و تک‌روی‌ها را ناشی از توجه نکردن به معنای حقیقی بصیرت و حق دانست و اظهار داشت: باید برای رفع این اختلافات و چندصدایی‌ها شاخصی را که پیامبر اسلام (ع) مشخص کرده‌اند به درستی دریافت و به عترت و ولایت تمسک یافت.

 ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در شهر شهرکرد همزمان با ۳۰ صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) با حضور در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون این شهر در شهادت امام رضا به سوگواری پرداختند که نظیر این مراسم در دیگر بقاع متبرکه استان نیز برگزار شد.

همچنین هیات‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری نیز در این روز با جمع‌آوری نذورات مردمی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هزاران وعده‌غذای گرم را تهیه و بین نیازمندان توزیع کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار