رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ساعات ابتدایی وقوع زلزله چلگرد (روز دوشنبه ۱۲ مهرماه) تاکنون بیش از سه هزار واحد مسکونی حادثه‌دیده در شهرستان کوهرنگ مورد بازدید قرار گرفت و ارزیابی خسارت‌های وارده در این بخش در مراحل پایانی قرار دارد.
کد خبر: ۹۹۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 07 October 2021

فرشید ریاحی سامانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خسارت‌های وارده به صورت تخریب کامل نیست و این واحدهای مسکونی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی ادامه داد: خانه‌هایی که به صورت کامل تخریب شده‌اند بسیار اندک است و بیشتر متوجه خانه‌های قدیمی و فرسوده بوده است.

ریاحی سامانی با بیان اینکه برخی از خانه‌های خسارت دیده نیاز به ترمیم و برخی نیز به بازسازی نیاز دارد، اظهار داشت: برخی از واحدهای مسکونی به سبب اینکه از ناحیه سازه‌ها آسیب دیده‌اند امکان ترمیم ندارند و باید بازسازی شوند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در شهرستان کوهرنگ را عامل مهمی در جلوگیری از تخریب سنگین این خانه‌ها دانست و گفت: ۴۵ درصد از مجموع هفت هزار و ۶۱ واحد مسکونی در شهرستان کوهرنگ در سالهای اخیر مقاوم‌سازی شده است و چنانچه این واحدها مقاوم‌سازی نشده بود خسارت‌های بیشتری در شهرستان به بار می‌آمد.

ریاحی سامانی با اشاره به حضور فعال گروه‌‎‌های ارزیابی بنیاد مسکن در زلزله روز دوشنبه چلگرد، خاطرنشان کرد: در ساعات ابتدایی زلزله ۶ تیم ارزیاب در شهرستان کوهرنگ و ۲ تیم در شهرستان‌های اردل و فارسان مستقر شدند و به انجام وظایف کارشناسی خود پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: برآورد خسارت‌های وارده بر خانه‌های مسکونی کوهرنگ در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی خسارت‌ها به صورت دقیق اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

این زلزله اگرچه خسارت جانی در پی نداشت اما خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیرساختی و فنی شهرستان وارد کرده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار