رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از پوشش ۵۰ درصدی واکسیناسیون برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳ 06 October 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، بنابر آخرین آمار از سوی وزارت بهداشت و درمان، مجموع بیماران مبتلای به ویروس کووید ۱۹ تا ظهر امروز به ۵ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۴۵۸ نفر رسیده است که از این تعداد، ۵ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۸ نفر بهبود یافته‌اند.
 
همچنین با فوت ۲۱۶ بیمار مبتلای به کرونا، مجموع فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا به ۱۲۱ هزار و ۷۷۹ نفر رسیده، قابل ذکر است که هم‌اکنون تعداد ۵ هزار و ۵۹۸ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی کشور بستری هستند.
 
در استان چهارمحال و بختیاری طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در روز گذشته تا ظهر امروز ۴۰۶ بیمار با علایم بالینی مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه داشتند که از این تعداد ۱۱۸ نفر بستری شدند.
 
با بستری شدن ۱۱۸ نفر در روز گذشته، مجموع بستری‌های در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به ۳۲۸ مورد رسیده است که از این تعداد ۲۷۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ آزمایش جهت ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری هستند.
 
همچنین طبق آمار کرونا در استان تا ظهر امروز، تعداد موارد بستری مثبت جدید ۴۵ نفر و تعداد موارد مثبت سرپایی در روز گذشته تا ظهر امروز ۹۰ نفر اعلام شده است.
 
گفتنی است در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوتی ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده که مجموع جان‌باختگان ناشی از این ویروس را به یک هزار و ۵۸۳ نفر رسانده است.
 
همچنین هم‌اکنون ۵۲ بیمار با حال وخیم و نسبتاً بد در icu مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری تحت مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان بستری هستند.
 
 از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان تاکنون، ۲۲۳ هزار و ۱۶۴ مورد تست و نمونه کرونا گرفته شده است که مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به ۷۹ هزار و ۲۱۰ مورد رسیده است.
 
بر اساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور، نیمی از استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد کرونایی و نیمی دیگر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
 
۵۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسن کرونا تزریق کردند
 
سیدراشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسریع و تسهیل در واکسیناسیون استان و خصوصا تحت پوشش دادن گروه سنی دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، اظهار داشت: استقبال بسیار خوبی این گروه سنی از واکسیناسیون تاکنون انجام داده است.
 
وی با اشاره به پوشش ۵۰ درصد واکسیناسیون گروه سنی دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، بیان کرد: با توجه به حضوری شدن آموزش مدارس از نیمه آبان‌ماه، خواهشمندیم دانش‌آموزان به اتفاق والدین با ثبت‌نام در سایت واکسیناسیون، به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند و واکسن خود را تزریق کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار