رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست سال‌جاری ۳۰ هزار و ۲۷۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام شد.
کد خبر: ۹۹۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 06 October 2021

سجاد رستمی روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این تعداد بازرسی از اصناف استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد دارد.
وی افزود: به‌دنبال این بازرسی‌ها یک‌هزار و ۷۷۰ تخلف به ارزش ۲۱۳ میلیارد ریال کشف و یک‌هزار و ۵۳۹ فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.
رستمی تصریح کرد: تخلفات کشف شده اصناف در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد و از نظر ارزش ریالی ۹۰ درصد افزایش داشت.
رستمی با اشاره به رصد قیمت ۹۰ کالای اساسی بازار چهارمحال و بختیاری در شهریورماه امسال و مقایسه آن با ماه قبل یادآور شد: از این تعداد بهای ۱۸ کالا کاهش و نرخ ۳۷ کالا افزایش داشته است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از مجموع سهمیه ۸۰۰ تنی برنج هیات‌های مذهبی و بازار استان تاکنون ۷۶۰ تن جذب شده و ۴۰ تن جذب نشده است.
کی‌قباد قنبری تاکید کرد: در این مدت ۳۵۵ شکر به بازار و هیات‌های مذهخبی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که ۲۵۹ تن جذب شد و ۹۶ تن هنوز جذب نشده است.
وی موجودی شکر چهارمحال و بختیاری را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن دانست و افزود: ۱۰ هزار تن شکر خام جدید به این استان اختصاص یافته که روزهای آینده وارد استان خواهد شد.
قنبری تصریح کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۹۵۷ تن برنج و ۲۱ هزار تن گندم در انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری موجود و ۹ هزار تن گندم دیگر در حال حمل به سیلوهای این استان است و تا پایان آذرماه مشکل گندم در استان وجود ندارد.
وی یادآور شد: شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را خریداری کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش دارد.
شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشور در سال‌جاری نسبت به سال قبل ۴۵ تا ۵۵ درصد کاهش داشته است و هم‌اکنون این استان از نظر موجودی گندم، رتبه پانزدهم ایران را دارد.
قنبری گفت:‌ ۵۱۶ تن شکر به زنبورداران چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که توزیع آن به قیمت ۱۱۵ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم از فردا آغاز می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: افزایش میزان ذخیره سیلوهای گندم استان از طریق واردات گندم‌های داخلی و خارجی در دستور کار قرار گیرد.
الله‌کرم نصیری تاکید کرد: برخی مصوبه‌های ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری مانند ثبت عرضه گوشت مُرغ در سامانه رهتاب هنوز اجرایی نشده است.
وی افزود: به همین منظور نظارت بر عرضه گوشت مُرغ در بازار چهارمحال و بختیاری (از کشتارگاه تا فروشگاه) با فوریت و به‌وسیله سامانه رهتاب از روز دوشنبه هفته آینده در سطح استان اجرایی شود.
نصیری تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خرید میوه تنظیم بازار شب عید استان را از هم‌اکنون در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار