مدیر پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز طرح خرید حمایتی دام مازاد عشایر استان گفت: سالن بسته‌بندی و انجماد کشتارگاه صنعتی جونقان فعال شد.
کد خبر: ۹۹۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ 05 October 2021

بهروز آل‌مومن با اشاره به اینکه آخرین فعالیت بسته‌بندی این واحد در اواخر دهه ۸۰ بود، گفت: با تلاش متولیان این حوزه ، سالن بسته‌بندی این واحد فعال شده است تا توزیع گوشت و فرآورده‌های گوشتی به صورت بسته‌بندی سالم و بهداشتی انجام شود.

به گفته وی، با آغاز اجرای طرح خرید و کشتار دام مازاد عشایر استان (طرح خشکسالی ) از ابتدای هفته جاری ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت استحصالی این دام‌ها در سالن بسته‌بندی کشتارگاه صنعتی جونقان بسته‌بندی و منجمد شد.

آل‌مومن افزود: گوشت تولیدی در قطعات پنجگانه گردن، سردست، قلوه‌گاه، راسته و ران استخوان‌دار و به‌ صورت کارتنی بسته‌بندی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به حجم بالای گوشت تولیدی، در جهت حفظ سلامت فرآورده‌های گوشتی، ذخیره‌سازی مناسب و توزیع عادلانه در آینده این امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: پس از خرید و کشتار دام‌های مازاد، گوشت استحصالی بسته‌بندی و منجمد خواهد شد تا در موعد لازم و در جهت تنظیم بازار عرضه شود.

 در استان چهارمحال و بختیاری ۲۲هزار و ۹۲۳خانوار عشایری با جمعیت بیش از ۱۱۵هزار نفر جمعیت ساکن هستند و یک میلیون و ۵۵۰هزار راس دام دارند و سالانه ۱۱هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می کنند.

سهمیه استان برای اجرای طرح خرید تضمینی دام عشایر ۱۳۰ هزار راس دام است که ۱۲۰ هزار راس میش و ۱۰ هزار راس بز است.

براساس این طرح، خرید دام زنده بُز هر کیلوگرم ۲۹ هزار تومان و میش هر کیلوگرم۳۲ هزار تومان مصوب شد و در این طرح بهای دام خریداری شده از سوی شرکت امور پشتیبانی دام به حساب فروشندگان دام‌ها( عشایر) باید واریز و به ازای هر کیلوگرم دام زنده خریداری شده، سه کیلوگرم جو با نرخ مصوب دولتی به دامداران و عشایر نیز تحویل داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار