رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب بیماران جدید شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان به ۷۹ هزار و ۷۵ نفر رسید.
کد خبر: ۹۹۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 05 October 2021

 

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی روز سه‌شنبه در این باره افزود: از مجموع بیماران جدید، ۳۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۲۳۰ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع فوتی‌های استان به یک هزار و ۵۸۰ نفر رسید که ۲ درصد مجموع مبتلایان استان را شامل شده است.

شیرانی با اشاره به بستری ۳۲۲ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان، تصریح کرد: از این تعداد ۴۹ بیمار با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم روند کاهشی کرونا در استان اظهار داشت: به زودی تمامی شهرستان‌های استان از حالت پرخطر شیوع کرونا خارج شده و در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند اما دغدغه جدی این روزهای کادر بهداشت و درمان بی‌توجهی مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی است.

شیرانی گفت: بی‌توجهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه در روزهای اخیر محسوس است و بسیاری از افراد بر این باورند چون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند به طور کامل ایمن شده‌اند در صورتی که هنوز ایمنی کامل در جامعه شکل نگرفته و زمانی که بیش از ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند می‌توان در رفع برخی محدودیتها اقدام کرد.

 از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۳ مهر، ۲۲۲ هزار و ۷۷۵ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کیار، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار