فرماندار شهرستان کوهرنگ از آغاز ارزیابی‌های مربوط به خسارت زلزله روز دوشنبه این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۰ گروه در بخش‌های مختلف مسوول ارزیابی خسارت‌ها هستند.
کد خبر: ۹۹۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 05 October 2021

مرتضی زمانپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای ارزیابی خسارت‌های وارده بر خانه‌های شهری و روستایی هشت گروه از بنیاد مسکن در شهرستان فعال شده است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص خسارت‌های وارده بر بخش‌های کشاورزی، دامپروری، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، تاسیسات آب، ترک‌خوردگی برخی دستگاه‌های اداری و اماکن عمومی و پایه‌های برق نیز گروههایی در حال ارزیابی هستند.

زمانپور با بیان اینکه ارائه خدماتی نظیر آب، برق و گاز در منطقه برقرار است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اظهار داشت: تنها آب شرب روستای مورز قطع است که کارشناسان در حال رفع مشکل هستند.

فرماندار کوهرنگ بیشترین خسارت‌های وارده شده در شهرستان را مربوط به خانه‌های روستایی و شهری دانست و گفت: بین ۳۰ تا ۶۰ درصد خانه‌های مسکونی دچار خسارت شده اما هیچ یک به طور کامل آوار نشده و امکان سکونت در خانه‌ها وجود دارد.

زمانپور با بیان اینکه زلزله کوهرنگ خسارت جانی در پی نداشت، خاطر نشان کرد: تنها مواردی از تلفات احشام در منطقه به سبب پرتاب از کوه و ریزش آوار در استطبل‌ها گزارش شده که آمار دقیقی از آن در دست نیست.

وی خاطر نشان کرد: جمع‌بندی و اعلام ارزیابی خسارت‌ها بین ۷۲ ساعت تا یک هفته به طول می‌انجامد و پس از آن آمار دقیقی از میزان خسارت‌های وارد شده می‌توان ارائه داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال و بختیاری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیکترین مراکز استانها به محل وقوع این زلزله شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

این زلزله خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت و تنها منجر به مصدومیت ۱۲ نفر از اهالی منطقه شد که ۱۰ نفر از این مصدومان ترخیص شده و مشکلی ندارند و ۲ تن از مصدومان در بیمارستان بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار