مدیرکل پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری از آغاز خرید حمایتی دام مازاد عشایر استان از ابتدای هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 03 October 2021

بهروز آل‌مومن روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز گذشته تاکنون۵۹۷ راس دام مازاد عشایر استان خریداری و ۳۰۹ راس دام مازاد عشایر در کشتارگاه صنعتی جونقان کشتار شد.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل و رییس سازمان جهادکشاورزی استان مجوزهای لازم برای اجرای طرح حمایتی خرید دام مازاد عشایر استان اخذ و از اوایل هفته جاری عملیاتی شد.

آل‌مومن افزود: در این راستا اداره کل امور عشایر استان دامداران متقاضی را شناسایی و برنامه‌ریزی لازم برای سهمیه‌بندی شهرستان‌های استان را انجام می‌دهد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری گفت:گروههای خرید اتحادیه عشایری نسبت به جمع‌آوری و ارسال دام از مناطق عشایری به محل خرید دام اقدام می‌کنند.

آل‌مومن تصریح کرد : گروه خرید دام این اداره کل با همکاری نمایندگان ادارات کل امور عشایر و دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی بخش خصوصی(جونقان ) مستقر شده و خرید دام سبک را بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: پس از خرید و کشتار دام‌های مازاد، گوشت استحصالی بسته‌بندی و منجمد خواهد شد تا در موعد لازم و در جهت تنظیم بازار عرضه شود.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری ۲۲هزار و ۹۲۳خانوار عشایری با جمعیت بیش از ۱۱۵هزار نفر جمعیت ساکن هستند.

عشایر استان یک میلیون و ۵۵۰هزار راس دام دارد و سالانه ۱۱هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار