پروژه خیری پَد و آشیانه بالگرد اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری با هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیون تومان روز شنبه با حضور امام جمعه شهرکرد و جمعی از مسوولان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۹۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 18 September 2021

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این آیین با قدردانی از خدمات کادر بهداشت و درمان به ویژه در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی یکی از ضرورت‌ها در نظام اسلامی است و ضرورت دارد در این حوزه با فراهم کردن امکانات بهداشتی برای مردم مناطق دور دست عدالت را برقرار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه فعالیت در عرصه بهداشت و درمان یک اقدام خداپسندانه و انسان‌دوستانه است، افزود: بی‌شک فعالان این عرصه نقش مهمی در نجات بشریت برعهده دارند.

وی در ادامه اورژانس هوایی را از ضرورت‌های این استان برشمرد و گفت: در راستای استفاده بهینه از اورژانس هوایی در استان به ۵۲ پَد و آشیانه نیاز است که  وزارتخانه بهداشت و درمان در این خصوص بیش از پیش استان را یاری دهد.

نکونام همچنین از اقدامات خیرین سلامت در استان قدردانی کرد و گفت: در این روز ۲ طرح مهم خیرساز در استان اجرا شد که یکی آغاز عملیات اجرایی اورژانس بود و دیگر افتتاح پَد و آشیانه بالگرد هوایی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور به ویژه شهدای راه خدمت اظهار داشت: استقرار اورژانس هوایی در این استان به واسطه اینکه از مناطق سخت‌گذر و کوهستانی است از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و لازم است با تخصیص امکانات و تجهیزات بیشتر به استان خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان را بیش از پیش پشتیبانی کرد.
مجید شیرانی افزود: از چهار سال پیش اورژانس هوایی در استان مستقر شد اما پس از حادثه غم‌انگیز برای بالگرد اورژانس استان و شهادت ۲ تن از پرسنل این نهاد، مدت‌ها از این امکان محروم شدیم تا پس از پیگیری‌های بسیار یک فروند بالگرد به استان اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: آشیانه بالگرد مدتی در فرودگاه شهرکرد مستقر بود اما با مساعدت خیرین سلامت خانواده مرحوم رحمت‌الله توکلی زانیانی، پَد و آشیانه بالگرد در منطقه رحمتیه و در محوطه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد استقرار یافته است.

وی تصریح کرد: ضروری است در سایر نقاط استان نیز چنین امکانی ایجاد شود تا خدمات‌رسانی در اورژانس هوایی استان در وضعیت بهتری قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از انجام ۶۰ ماموریت اورژانس هوایی در استان در سالجاری خبر داد و گفت: به سبب کوهستانی بودن منطقه تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی در استان بسیار است.

شیرانی با بیان اینکه این استان نیازمند اختصاص امکانات و تجهیزات بیشتری است، خاطر نشان کرد: استان در دوران شیوع کرونا اگر چه عملکرد قابل قبولی در حوزه بهداشت و درمان از خود نشان داد اما به شدت با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو است و به ویژه در حوزه اورژانس و خدمات پیش‌بیمارستانی باید امکانات بیشتری جذب کرد.

پَد و آشیانه بالگرد اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار