رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۲۸۰ مبتلای به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با احتساب بیماران جدید، مجموع مبتلایان به این ویروس از ابتدای شیوع تاکنون در استان به ۷۴ هزار و یک نفر رسید.
کد خبر: ۹۹۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 12 September 2021

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۳ نفر بستری شدند و ۲۴۷ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت پنج بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس تعداد فوتی‌های استان به یک هزار و ۴۸۰ نفر رسید.

شیرانی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی بیماران بستری در مراکز درمانی استان، تصریح کرد: در حالی که در اوج شیوع موج پنجم کرونا بیش از ۷۰۰ تخت بیمارستان در استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده بود اما در حال حاضر ۵۱۵ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: از مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان ۵۶ نفر با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

شیرانی افزود: چنانچه روند نزولی شیوع بیماری به همین روال ادامه یابد پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده به کف موج برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و تداوم روند کاهشی کرونا در هفته آینده تعدادی از شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و سامان از وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) به وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خانمیرزا به وضعیت زرد (خطر متوسط) تغییر رنگ دادند.

همچنین شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار، بن و اردل کماکان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۱ شهریور) ۲۰۶ هزار و ۷۴مورد تست مولکلی تشخیص کرونا در استان انجام گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار