نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عشایری چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۹۹۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 12 September 2021

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان گفت: اکنون ۱۵۲ مدرسه در مناطق عشایری استان فعال است که ۸ هزار و ۲۰۳ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

حاتم خالدی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه نوسازی مدارس عشایری استان، افزود: از این تعداد ۲۱ مدرسه در مقطع متوسه اول،۲۲ مدرسه متوسطه دوم، ۲ مدرسه بزرگسال و مابقی مدارس ابتدایی است که در مناطق عشایری استان ۹ مدرسه استیجاری است و یا در کانکس فعال است.

وی گفت: شش فضای آموزشی در مناطق عشایری به تعمیر و تجهیز نیاز دارد، ۱۴ مدرسه به تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی نیازمند است و چهار مدرسه هم به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نیاز دارد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به اهمیت ساخت مدرسه در مناطق عشایری، گفت: این تفاهم‌نامه با هدف پوشش کامل مناطق عشایری از مدارس و فضا‌های آموزشی ایمن و استاندارد، طراحی، ساخت، توسعه و تجهیز مدارس موجود و مورد نیاز در مناطق عشایری و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس در مناطق عشایری منعقد شده است.

یحیی حسین‌پور افزود: این تفاهم‌نامه به مدت دو سال و با توافق طرفین قابل تمدید است.

وی گفت: ساخت و تجهیز مدارس جدید مورد نیاز مناطق عشایری به صورت کانکس یا ساختمان با سازه‌های مناسب و استاندارد متناسب با موقعیت جغرافیایی، تجهیز مدارس، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در مناطق عشایری، برنامه‌ریزی برای گسترش و ساخت مدارس شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان در کانون‌ها و مناطق عشایری با تراکم جمعیتی بالا، شناسایی خیران مدرسه‌ساز برای همکاری به منظور ساخت و تجهیز مدارس در این مناطق برعهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

به گفته آقای حسین‌پور، در اختیار قرار دادن آمار و اطلاعات پراکنش جامعه عشایری، شناسایی و نیاز سنجی و معرفی مناطق نیازمند ساخت و تجهیز مدارس، همکاری در شناسایی و اهدای زمین مناسب برای ساخت مدسه، مشارکت و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای تأمین و تجهیز و کمک به ساخت مدرسه عشایری، معرفی مناطق و کانون‌های جمعیتی برای ساخت مدرسه و تأمین آب آشامیدنی مدارس عشایری برعهده اداره کل امور عشایر استان است.

براساس آخرین سرشماری ۲۲ هزار ۹۲۳ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار نفر جمعیت در چهارمحال و بختیاری ساکن هستند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار